محسن پیرهادی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: کمیته حقوقی تشکیل داده‌ایم تا موضوع پلاسکو را بررسی کند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه براساس مستندات حقوقی شهرداری فقط وظیفه اخطار داشته است، گفت: البته الان مطالبی از سوی دولتی‌ها مطرح می‌شود که فرافکنی است و باید به مردم واقعیت‌ها را بگوییم.

وی با بیان اینکه باید موضوع پلاسکو از ابعاد مردم، مالک، دولت و شهرداری بررسی شود، گفت: باید وظایف تمامی نهادها به درستی مشخص شود البته وظیفه شهرداری در قانون به صراحت نیامده است.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اگر قانون صفر تا 100 ایمنی کار را به آتش‌نشانی می‌سپرد در آن صورت آتش‌نشانی می‌توانست بعد از اخطار عملکرد اجرایی هم داشته باشد.

به گفته پیرهادی، این موضوع نیاز به قانون دارد و ابهاماتی در بند 14 ماده 55 وجود دارد و باید این ابهامات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ساختمان پلاسکو یک واحد تجاری-تولیدی بوده است، گفت: وزارت کاری‌ها اشتباه می‌کنند و می‌گویند که واحد پلاسکو تجاری بوده و ربطی به وزارت کار ندارد اما طبق قانون هرجا که چند نفر کار کنند و حالت کارگاهی داشته باشد زیر نظر وزارت کار است و تأکید می‌کنیم که پلاسکو واحد تولیدی و تجاری بوده است.

پیرهادی با بیان اینکه اکثر کارگاه‌های تولیدی ناایمن هستند، گفت: سیستم گرمایشی در این کارگاه‌ها عبارتند از یک منقل که روی آن یک آجر گذاشتند و خودشان را گرم می‌کنند و تماماً سیستم گرمایشی غیر استاندارد است.

به گفته عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، مشکل ما ایستگاه پلاسکو نیست، ایستگاه‌های بعدی پرخطرتر هستند. باید قانون اصلاح شود و وزارت کار به وظیفه خود عمل کند همچنین باید برای ایمنی هزینه کنیم.