ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری تسنیم، در خصوص جلسه صبح امروز شورای شهر تهران که به صورت اضطراری در جوار حادثه ریزش ساختمان پلاسکو برگزار شد، گفت: همکاران ما در شورای شهر پیش از این به صورت جداگانه از وضعیت ساختمان پلاسکو بازدید داشتند و جلسه امروز به منظور بررسی شرایط وضعیت کارهای انجام شده و دستیابی به راه‌کارهای بهبود انجام امور برگزار شد.

قناعتی در ادامه گفت: در این جلسه تمامی اعضای شورای شهر تهران از عملکرد آتش‌نشانان کمال تشکر و قدردانی را داشتند. همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر بر اولویت انجام آواربرداری و خارج کردن افراد مانده در زیر آوار ساختمان فروریخته پلاسکو تاکید کردند و در این خصوص توصیه داشتند.

قناعتی همچنین بر این نکته تاکید کرد که در این جلسه اعضای شورا خود را بر این امر متعهد می‌دانستند با توجه به آسیب رسیدن به برخی تجهیزات آتش‌نشانی و نیاز به تجهیزات جدید، شهرداری به سرعت برآورد اعتبار لازم را برای تصویب شورا ارائه کند تا آتش‌نشانی قادر باشد با صددرصد آمادگی و توان به خدمات خود مشغول شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت در این جلسه قرار شد بررسی فاجعه به طور کامل انجام شده و این موضوع در شورا طرح و راهکار بررسی دستیابی به رفع اساسی چنین مشکلاتی درخصوص ساختمان‌های مشابه پلاسکو، از سطح شهر محقق شود.

قناعتی همچنین با تایید صدور حکم دستگاه قضایی برای تخریب احتمالی ساختمان‌های مجاور پلاسکو گفت: حکم قضایی جهت تخریب احتمالی صادر شده است و این موضوع  به خاطر گسترش میدان عملیات نیروهای مشغول در محل حادثه است، اما تا ضروری شدن این موضوع تخریب انجام نخواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: فروریختن ساختمان پلاسکو موجب بروز آسیب به ساختمان‌های همجوار شده است، اما تخریب آنها با توجه به اینکه ممکن است بر حجم آوار و نیاز به کار عملیاتی اضافه کند با دقت و در صورت ضرورت باید انجام شود.

قناعتی در خصوص بازپس‌گیری استعفای احمد مسجدجامعی از شورای شهر تهران هم گفت: در جلسه امروز آقای مسجدجامعی گفتند که با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو نمی‌توانند از شورای شهر کناره‌گیری کنند و مهم است که تا پایان مشکل ساختمان پلاسکو این موضوع را پیگیر باشند تا وضعیت این حادثه مشخص شود.