به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بابک دین پرست در جلسه کمیته مبارزه با مواد مخدر استان زنجان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سطح کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات بسیاری در بحث پیشگیری و درمان معتادان در سطح کشور اجرایی شد، اضافه کرد: سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال در بحث درمان معتادان هزینه شد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مبلغ اختصاص یافته برای معتادان در مقایسه با سال قبل از آن ۳۳ درصد افزایش داشت.

وی در با اشاره به فعالیت یک هزار و ۲۰۸ سمن در سطح کشور و اقدامات انجام شده در این مراکز اضافه کرد: در حال حاضر ۵۴ درصد از سمن ها در بخش درمان و ۴۶ درصد در حوزه پیشگیری و فرهنگی فعالیت دارند.

دین پرست با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط سمن ها در حوزه درمان و پیشگیری افزود: سال گذشته ۲۸ میلیارد ریال برای فعالیت سمن ها فقط در حوزه درمان کمک شد.

دین پرست در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۵۲ کمپ غیرمجاز در سطح کشور شناسایی شدند، اضافه کرد: از این مراکز ۴۰۰ مرکز تعطیل شده و ۲۲۴ مرکز نیز در حال دریافت مجوز هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت۳۹۴۰ مرکز درمان اعتیاد در کشور اشاره داشت و گفت: این مراکز ۶۵۷ هزار نفر را در سطح کشور زیر پوشش قرار داده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد همچنین با اشاره به فعالیت مراکز درمان اجباری در ۱۸ استان کشور گفت: با توجه به اینکه استان زنجان استان سی و یکم کشور در مصرف مواد مخدر است، نیازی به تاسیس مرکز درمانی اجباری در این استان وجود ندارد.

دی پرست ستاد در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز اشاره داشت و گفت: بر اساس هدف گذاری‎ های انجام شده تا پایان برنامه توسعه پنج ساله باید ۴۰ درصد از جمعیت کشور مورد آموزش در برنامه های پیشگیری قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سال سوم اجرای این برنامه است، اضافه کرد: باید سالانه هشت درصد از برنامه پیش بینی شده تحقق یابد.