بعضی از انواع رژیم‌ها در طولانی مدت می‌توانند باعث ایجاد چنین عارضه‌ای شوند.

به محض برهم خوردن تعادل هورمون‌هایتان، روند کاهش وزن به شدت کند می‌شود. در این مورد حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با آزمایشات و معاینات دقیق، برایتان داروهای مناسب تجویز کند.

2. کمبود ویتامین D

جالب است بدانید که تعداد زیادی از افراد در دنیا، دچار کمبود ویتامین D هستند. کمبود این ویتامین در بدن، باعث می‌شود متابولیسم بدنتان پایین آمده و در نتیجه نه تنها کاهش وزن نداشته باشید، بلکه گاهی باعث افزایش وزنتان نیز می‌شود.

اگر بیشتر وقت خود را در محیط‌های بسته و دور از نور مستقیم آفتاب می‌گذرانید، بهتر است با انجام یک آزمایش، از مقدار ویتامین D بدنتان آگاه شوید.

3. وجود مشکل در هضم و دفع غذا

سلامت معده و روده در بدن، دو رکن اساسی در جهت کاهش مناسب وزنتان است. اگر نتوانید غذا را خوب هضم کنید، سخت تر از بدنتان دفع می‌شود. به همان نسبت اگر در دفع هم مشکل داشته باشید، غذا برای مدت زمان طولانی‌تری از حالت معمول در بدنتان مانده و روند طبیعی کاهش وزنتان را مختل می‌کند.

پس حتما به این دو موضوع دقت خاصی داشته باشید و با به وجود آمدن کوچکترین مشکلی در هضم و دفعتان، بلافاصله آن را درمان کنید. خیلی از مشکلات در ابتدا کوچک و بی‌اهمیت هستند، اما در دراز مدت جدی ‌می‌شوند. مشکلات هضم غذا در ایجاد درد جدی معده نقش مهمی دارند.

4. کل روز بی حرکت هستید

می‌دانیم که خیلی از شما در محل کارتان باید پشت میز بنشینید، اما حداقل مقداری از مسیر رفت یا برگشتتان را پیاده بروید. یا برای خرید سعی کنید حداقل نیم ساعت در روز پیاده روی کنید.

هیچ رژیمی بدون فعالیت بدنی تاثیر آنچنانی نخواهد داشت و بعد از قطع رژیم، بلافاصله به وزن قبلی و یا حتی بیشتر برمی‌گردید. اما ورزش و حتی کمی پیاده روی، روند کاهش وزنتان را سریع‌تر کرده و در عین حال، در مرحله تثبیت وزن به کمکتان خواهد آمد.

5. زیاد غذا می‌خورید

متاسفانه موضوع اشتباهی که بین اکثر مردم مورد تایید است این است که در خوردن غذاهای سالم و کم کالری نیازی به رعایت حد و مرز نیست. این تصور کاملا اشتباه است. شما هرگز نباید هرچقدر که می‌خواهید غذا بخورید، حتی اگر آن غذا کاملا سالم باشد.

بدن به هیچ وجه تحمل هضم مقدار زیادی غذا در آن واحد را ندارد و این مساله کم کم باعث توقف کاهش وزنتان می‌شود.

متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند 1/4 بشقاب غذایتان را از پروتیین، 1/4 از کربوهیدرات و 1/2 از سبزیجات پر کنید. وعده‌های غذاییتان را به 6 بار در روز افزایش دهید، ولی با مقدار متعادل. خواهید دید که به سرعت وزن کم می‌کنید.