شرکت Bedmaker Sleep Number سال گذشته تخت‌خواب هوشمندی ساخته بود که به صورت خودکار تمام اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بدنی فرد را ذخیره می‌کرد و پس از تحلیل‌های دقیق نشان می‌داد او تا چه اندازه خواب خوب و عمیق داشته است.

این شرکت هم‌اکنون یک گام جلوتر رفته است و تخت‌خواب هوشمندتر آن به گونه‌ای ساخته شده است که خود را در طول شب با حالات روحی و جسمی فرد سازگار می‌کند و حتی موقعیت خود را بسته به عادات خوابیدن فرد تغییر می‌دهد و از طریق حسگرهای هوشمند، بهترین شرایط برای یک خواب آرام و راحت را فراهم می‌آورد.

این تخت‌خواب Sleep Number 360 نام دارد و مبتنی بر فناوری هوشمندی ساخته شده است که به کمک حسگرهای بیومتریک تمام اتفاقات مربوط به فردی که روی آن خوابیده از جمله ضربان قلب، نحوه تنفس و نحوه حرکات‌ بدنی را صدها بار در طول شب تحلیل می‌کند و سپس یک جدول دقیق از بررسی‌های خود را روی اپلیکیشن موبایلی ارائه می‌دهد.

داخل این تخت‌خواب دو کیسه هوا تعبیه شده است که به حسگرها متصل هستند و بر اساس عادت خوابیدن فرد، موقعیت خود را تغییر می‌دهند. این کیسه‌های هوا نسبت به هر فردی که روی آن می‌خوابد عکس‌العمل متفاوت نشان می‌دهند و تعداد دفعاتی که فرد به هر طرف می‌خوابد را می‌شمارند.

با این توضیحات تخت‌خواب هوشمند می‌تواند تحلیل کند که شما به هنگام خوابیدن عادت دارید سر خود را هفت درجه به سمت راست بچرخوانید، دست راست خود را زیر بدن‌تان قرار دهید، پاهای خود را اندکی جمع کنید و روی پهلوی راست بخوابید. با این تحلیل دقیق تخت‌خواب خود را آماده می‌کند تا بهترین شرایط برای خوابیدن در این وضعیت فراهم شود.

این تخت ساعت خوابیدن شما را هم متوجه می‌شود و به صورت هوشمند رأس ساعتی که قرار است بیدار شوید، به آرامی شما را بیدار می‌کند و بدون آنکه نیاز باشد آن را مرتب کنید، به صورت خودکار، پتو و روتختی را به حالت اول برمی‌گرداند.