محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات شهروندان محله رجایی(منطقه 18 )، اظهار کرد: فعالیت مشاغل مزاحم در محل، مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است که در همین زمینه ساماندهی مشاغل مزاحم در دست بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: افرایش سرانه فضای سبز با توجه به جمعیت محله و درخواست شهروندان نیز در دست بررسی قرار گرفته است که در صورت فراهم شدن شرایط تعداد بوستان های محله رجایی افزایش می یابد.

جمع آوری به موقع زباله ها در محل

پیرهادی در ادامه به مشکلات شهروندان در بخش خدمات شهری اشاره کرد و گفت: نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله ها و همچنین انتقال و دفع مناسب پسماند مزاحم از خیابان تقی آباد و انتهای خیابان سجادی جنوبی به خارج از محله از جمله مواردی است که به صورت جدی در حال پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: یکی از درخواست هایی که شهروندان محله رجایی داشته اند، پیش بینی و تخصیص ایستگاه های تاکسی و اتوبوس در داخل محل به منظور دسترسی به مترو آزادگان است که این موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.

اصلاح هندسی معابر و محورهای اصلی به محله رجایی

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران، گفت: اصلاح هندسی معابر و محورهای اصلی به محله به ویژه زیرگذر نامدار از جمله مواردی است که مطرح شده و به همین جهت در کمیسیون مورد نظر در حال پیگیری است.

پیرهادی به افزایش فضاهای ورزشی در سطح محله اشاره کرد و افزود: این موضوع در چند نوبت از سوی شهروندان محله مطرح شده است و در تلاش هستیم با همکاری شهرداری منطقه افزایش سرانه های ورزشی را در بودجه سال آینده پیش بینی کنیم.

کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری سازمان های متولی

به گفته وی، معضلات و ناهنجاری های اجتماعی محله از جمله اعتیاد به ویژه در خیابان باغ پنبه از جمله مواردی است که مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورده است که این موضوع باید با همکاری سازمان های مربوطه برطرف شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، به بررسی احداث ساختمان سرای محله رجایی اشاره کرد و گفت: شورایاری محله در این زمینه درخواستی را مطرح کرده اند که در دست بررسی است.

پیرهادی با تأکید بر اینکه در بخش بافت فرسوده محل و نوسازی آن باید کار جهادی انجام داد، بیان کرد: تجمیع املاک واقع در بافت فرسوده از جمله مواردی است که در شورار و شهرداری به طور جدی پیگیری می شود و امیدواریم با ورود سازمان های متولی در این بخش اقدامات مهمی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به درخواست های شهروندان در خصوص افزایش بوستان ها و افزایش سرانه ورزشی، تلاش می شود در بودجه سال آینده شهرداری این موارد لحاظ شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، خاطر نشان کرد: مدیریت شهری (شورا و شهرداری) موارد مطرح شده از سوی شهروندان محله رجایی به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.