محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات محله ولیعصر شمالی (منطقه 18)، اظهار کرد: بهسازی، تجهیز و مناسب سازی فضاهای سبز محله بخصوص فضای سبز پارک گلستانه از جمله موضوعاتی است که بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم در ارتباط با سد معبر محله به ویژه خیابان های اصلی شهیدان بهرامی و شریعتی دیگر مشکل مطرح شده از سوی شهروندان محله است که در این زمینه نیز باید تدبیری اتخاذ شود.

پیرهادی  به انتقال ایستگاه دپوی زباله مستقر در ابتدای خیابان طالقانی واقع در گذر اصلی آیت الله سعیدی به مکانی خارج از محله اشاره کرد و گفت: در خصوص این موضوع، باید بررسی های لازم انجام شود و در صورت فراهم شدن شرایط این کار انجام می شود.

تعویض مخازن فرسوده زباله

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورایاری محله درخواستی را مبنی بر تعویض مخازن فرسوده زباله و سازه زیرین آن ارائه کرده است که این موضوع در حال بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به مشکلات محله در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: ساماندهی ترافیک و سهولت تردد وسایل نقلیه و عابرین پیاده در خیابان های سپیده شمالی و شهید بهرامی، امکان نصب و تعویض تابلوهای راهنمایی معابر محله و همچنین برداشتن میدان شریعتی در خیابان شریعتی به منظورکاهش ترافیک در محله از جمله مواردی است که در حوزه حمل و نقل، شهروندان محله با آن روبرو هستند و باید رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: در بخش ورزشی، شهروندان محله با مشکلاتی از جمله کمبود سالن های ورزشی، استخر، سونا و همچنین زمین فوتبال روبرو هستند که در این زمینه پیگیری می شود تا در بودجه سال آینده اعتبارات لازم برای توسعه آنها دیده شود.

احداث، مرمت و نوسازی مساجد در محله

پیرهادی در ادامه به مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان در حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: احداث، مرمت و نوسازی مساجد در سطح محله، ضرورت رسیدگی و ارائه راهکارهای مناسب و خدمات مشاوره ای در حوزه آسیب ها و مشکلات خانوادگی، اجتماعی و اعتیاد از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: شهروندان محله ولیعصر شمالی در بخش شهرسازی نیز با مشکلاتی روبرو هستند که از آن جمله می توان به تعدادی از ملک های واقع در خیابان سپیده شمالی و یاران، اشاره کرد که این موارد باید تعیین تکلیف شوند و طبق طرح تفصیلی اقدام شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به اعتبارات و بودجه محله اشاره کرد و گفت: امکان تخصیص اعتبارات جهت تملک ملک هایی از خیابان سپیده شمالی و یاران و همچنین تخصیص بودجه جهت احداث ورزشگاه سرپوشیده چند منظوره در محله از جمله مورادی است که در تخصیص بودجه به محله مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پیرهادی گفت: بررسی وضعیت کیفیت و فشار کم آب شرب از  جمله مشکلات دیگر مطرح شده از سوی شهروندان محله ولیعصر شمالی بوده که در این زمینه نامه نگاری هایی با سازمان آب و فاضلاب منطقه انجام شده است.

وی در پایان، اظهار امیدواری کرد که مدیریت شهری بتواند با برنامه ریزی دقیق مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان محله را در اسرع وقت برطرف کند.