حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در دیدار با رئیس بازرسی و نظارت ارمنستان که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: دیدارها هرچه برای هر دو کشور و اهداف انسانیت مفید باشد، توسعه بهتری نسبت به گذشته در روابط بین دو کشور ایجاد می شود.

آقوان هوسپیان رئیس کمیته تحقیق و بازرسی کل جمهوری ارمنستان گفت: چند سال اخیر تفاهم نامه ای امضا کردیم که در تاریخ قضایی ارمنستان بسیار ویژه و خاص بود.

وی افزود: تفاهم نامه های قضایی باید در راستای اهداف جامعه بشری و خدمت به ملت باشد.

آقوان هوسپیان با تأکید بر ضرورت توسعه قضایی بین دو کشور گفت:در این راستا سفر اخیر گام مهمی در ایجاد توسعه بیشتر فراهم می کند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در ادامه این دیدار گفت: در دیدار قبلی به گرفتاری های بشر اشاره و بر راه های رفع موانع رسیدن به کمال عالی انسانیت تأکید شد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: دنیا امروز گرفتاز جنگ و جنایت های بی شمار است و سازمان های بین المللی نه برای پیشگیری و حل مشکلات، بلکه در جهت منافع کشورهای قدرتمند قرار گرفته اند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به ناامنی های اخیر گفت: اگر چه در بسیاری از کشورهای منطقه جنگ حاکم است، اما کشورهای ارمنستان و ایران از امنیت خوبی برخوردار هستند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی تصریح کرد: با امر نظارت است که کجی ها و فسادها شناسایی و از بین می روند، فساد موجب فروپاشی کشورها می شود.

وی افزود: بازرسی به این معنا نیست که مچ مفسدی گرفته شود، بلکه به معنای نظارت و بازرسی بر عملکرد ها است، اگر نظارت نباشد امکان گرایش به فسادها وجود دارد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به تسهیل در رفت و آمد بین دو کشور،گفت: با این اوصاف می توان در سایر زمینه ها نیز همکاری های ویژه ای داشت، حتی شنیده ام که در کشور ارمنستان آموزش زبان فارسی انجام می شود.

رئیس نظارت و بازرسی ارمسنتان هم در ادامه گفت: در بسیاری از حوزه ها این همکاری وجود دارد.