عباس جدیدی عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش سردار مهماندار فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تقدیر از زحمات پلیس راهور تاکید کرد: این بیان مشکل‌ها درد را درمان نمی‌کند و تکرار مکرر مشکلات راه‌حل مشکلات نیست.

وی تصریح کرد: در تمام کلانشهرهای دنیا پلیس زیرمجموعه شهرداری است که همان مدیریت واحد شهری است که ما به دنبال آن هستیم.

جدیدی طی سوالی پرسید، آیا در ابرشهر تهران اینگونه است یا باید برای این موضوع پول بدهیم. 

وی با اشاره به اینکه بودجه سالانه راهور اضافه می‌شود و این امر خوبی است، اما اینکه نگاه‌مان به این موضوع مبتنی بر پول و ریال باشد فکر نمی‌کنم مشکل حل شود و به جایی نخواهیم رسید.

عضو شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود سونامی سرطان تهران را موضوع مهم‌تری عنوان کرد و گفت: بحث سونامی سرطان تهران مهم‌تر از این بحث است و هم‌اینک تهران را فرا گرفته  و ما خود را از این بختک پنهان می‌کنیم. 

جدیدی همچنین در انتقاد خود انباشت آلاینده‌های تهران در فصل سرما و افزایش آلودگی تهران را مورد تاکید قرار داد و از عدم اجرای قوانین موجود در این ارتباط انتقاد کرد. 

وی بار دیگر به موضوع فعالیت‌های راهور در تهران اشاره کرد و گفت: به موجب آیین‌نامه‌های قانونی تردد وسایل نقلیه بدون معاینه فنی در تهران ممنوع است. 

عضو شورای شهر تهران افزود: طبق قانون مصوب سال 74 استفاده از وسایل دودزا و فاقد معاینه فنی ممنوع است و جزء وظایف راهور است تا از تردد اینگونه وسایل جلوگیری کنیم. 

وی همچنین تردد وسایل نقلیه فاقد بیمه را نیز غیرقانونی دانسته و تاکید کرد که در این خصوص نیز مقابله با این بی‌قانونی به عهده راهور است و رسیدگی و توجه به مشکلات مالی و معیشتی صاحبان وسایل نقلیه فاقد بیمه و معاینه فنی تکلیف راهور را کاهش نمی‌دهد. 

جدیدی در ادامه خواستار شد که تقویت ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و پرداخت سهم دولت در خصوص کمک به حمل و نقل عمومی به شهرداری به صورت جدی پیگیری شود و دولت حداقل به اندازه سهمی که به سایر دستگاه‌ها پرداخت می‌کند جهت توسعه حوزه حمل و نقل و عمومی تهران به شهرداری تهران پرداخت کند.