سردار قاسم سلیمانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: قوه قضاییه از راس تا ذیل قابل افتخار برای نظام است.

وی افزود: یکی از نماد‌های بارز بروز و ظهور بسیج را در دفاع مقدس شاهد بودیم. دفاع مقدس به ظهور رساننده عملی بسیج بوده است.

سردار سلیمانی گفت: امروز بالاترین شخصیت نظام یعنی ولی فقیه از خانه شخصی خود که بیرون می آید همین چقیه ای که امروز به شانه شماست را به همراه دارند و هیچ تبلیغی بالاتر از این نیست و خود این برای بسیجی ها و کسانی که به بسیج معرفت دارند یا حتی به کسانی که به بسیج معرفتی ندارند یک تدکر جدی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در دفاع مقدس بسیج یک ظهور واقعی داشت.

وی افزود: اساس بسیج فرهنگ آن است نه سازمان، سازمان وظیفه دارد این فرهنگ را توسعه بخشد به همین دلیل بسیج کانونی است که همه سطوح را در بر می گیرد و ما کانونی با این جامعیت نداریم.

سردار سلیمانی گفت: ما پنج اثر مهم از بسیج به شکل عینی داریم یک اثر بسیج مربوط به جنگ است و همان چیزی که در جنگ ما حاصل شد یعنی پیروزی.

وی گفت: در همه جنگ ها پیروزی است اما هیچ پیروزی مثل پیروزی ما که فقط اتکا به خدا و ملت داشته بدون اینکه کشور را مقروض و وابسته کند استثنا است آن هم در جنگی که همه گردن کلفت ها رو به روی ما بودند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: نکته دیگر اینکه در هیچ جنگی از جنگ ها نشانه هایی از اثراتی که بسیج بر جای گذاشت نمیبینیم مگر در زمان امام حسین و امیرالمومنین.

وی افزود: یک اثر دیگر، اثر بر خود بود به این شکل که کسانی که جنگ را درک کردند دردی احساس نمی کردند حتی احساس خستگی هم نبود. چون آنقدر حجم ایثار و فداکاری بالا بود که نمی توانستیم احساس خستگی کنیم البته سختی بود اما خستگی نبود.

قاسم سلیمانی با اشاره به این مطلب که فرهنگ بسیجی جنگ را به یک دانشگاه تبدیل کرد گفت: در این دانشگاه شاگرد و استاد چندان جایگاهش مشخص نبود.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: این فرهنگ در میان کسانی که امروز به عنوان مدافع حرم شناخته شدند وجود دارد.