گاهی وقت‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که تن یک جامعه را می‌لرزاند و اذهان عمومی را چنان درگیر می‌کند که مدتها پیگیر آن هستند، آدم‌هایی در جامعه زندگی می‌کنند که به هر دلیلی حتی یک دست خط زیبا در ذهن می مانند و یا تجویزشان جان دوباره به روح بیماران می بخشد و و نقدینگی حسابشان آبرویی از مستمندی می‌خرد.

 

در روزهای منتهی به عاشورا و تاسوعای حسینی خبری در تبریز پیچید که بسیار را غمگین و متعجب ساخت؛ کمتر کسی فکرش را می کرد که بار دیگر نام علیرضا صلحی پزشک جوان و خوش ذوق تبریزی تیتر رسانه ها شود.

 

19 مهرماه امسال روز سختی برای پزشک معروف تبریزی و خانواده‌اش بود و تیتری که جامعه پزشکی را درگیر خود کرد: " فوت همسر و مادربزرگ دکتر صلحی"

 

علت مرگ همسر و مادربزرگ دکتر صلحی
در برخی خبرگزاری‌ها چنین مطرح شده که مردی با مراجعه به درمانگاه محل فعالیت صلحی، درمانگاه تیموری تبریز از وی درباره تعداد اعضای خانواده اش پرسیده و تعدادی غذای نذری به وی داده است، صلحی پس از بردن غذاها به خانه، برای انجام کاری از خانه خارج اما در بازگشت با پیکر نیمه جان مادربزرگ، پدر، مادر، برادر و همسرش روبرو شده است. پس از تماس با اورژانس اعضای خانواده به بیمارستان سینا در تبریز متقل می‌شوند و علی رغم تلاش پزشکان مادربزرگ و همسر صلحی فوت کرده و پدر، مادر و برادر وی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند.

 

پیام تسلیت وزیر بهداشت
با مطرح شدن این ماجرا، هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی ضمن ابراز تسلیت به این پزشک تبریزی بر پیگیری حادثه تأکید و رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را به عنوان نماینده وزارتخانه برای پیگیری ماجرا مامور ساخت. همچنین ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت شبانه و به نمایندگی از وزارتخانه راهی تبریزشد و به عیادت از پدر، مادر و برادر رفت.

 

قطعی شدن مسمومیت غذایی
در همان روزهای ابتدایی انتشار خبر، در حالی که گمانه زنی‌ها و بازار شایعات داغ بود، سید جمال حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگویی مطرح کرد: مسمومیت غذایی این خانواده مشخص و قطعی شده، بنابراین خانواده پزشک جوان تبریزی به دلایل مشکوک و با غذای آلوده‌ نذری مورد سوءقصد قرارگرفته‌اند.

 

نظر قطعی با مراجع قضایی است
حال که حدود بیست روز از این ماجرا می‌گذرد، صلحی به هر عنوان متهم و یا مطلع به پلیس آگاهی دعوت و در حال بازجویی است، و متاسفانه برخی رسانه ها با گمانه زنی‌ بدون اظهارنظر قطعی مراجع قضایی و انتظامی در خصوص متهم بودن و یا نبودن دکتر صلحی با انتشار خبری مبنی بر قاتل بودن وی موجب سر و صدای زیادی در فضای مجازی و رسانه ها شدند.

 

در همین رابطه یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت و گو با خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: هنوز هیچ نظر قطعی اعلام نشده و باید تا پایان رسیدگی به پرونده صبر کرد.

 

وی ادامه داد: برخی رسانه ها و روزنامه ها برای فروش یا چند کلیلک بیشتر با آبروی مردم بازی کرده و تنها نمک به زخم آنان می‌پاشند.

 

این منبع آگاه اظهار داشت: بهتر است رسانه ها صبور باشند تا اطلاعات دقیق‌تر از مراجع ذیصلاح ابلاغ شود.

 

فارغ از اینکه صلحی متهم به قتل خانواده خود است یا خیر؟ قضاوت‌های زودهنگام و نشر شایعات در فضای مجازی نه تنها دردی از خانواده وی دوا نمی‌کند بلکه ممکن است موجب ریختن آبرو و از بین بردن اعتبار این پزشک شود.

 

بهتر است شایعات را به همان فضای مجازی بسپاریم و تا اعلام قطعی مراجع قضایی در عالم واقع صبر کنیم، همچنین خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر این موضوع است.