ابوالقاسم مرادطلب دادستان عمومی و انقلاب ورامین،‌ درخصوص آخرین وضعیت پرونده جوان متهم به قتل دختر 6 ساله افغانستانی به نام ستایش گفت: روز شنبه ۱۸ اردیبهشت نظریه مددکاری اجتماعی به شعبه رسیدگی کننده در دادسرا واصل شد.

وی افزود: در حال حاضر شعبه بازپرسی منتظر جوابیه‌ای است که باید از پلیس تشخیص هویت ناجا بدست ما برسد که به محض رسیدن این جوابیه پرونده رسیدگی‌اش در داسرا به پایان خواهد رسید.

مرادطلب درخصوص مواردی که در نظریه مددکاران اجتماعی به آن اشاره شده است، گفت: نظریه مددکاری  اجتماعی به وضعیت زندگی متهم پرداخته و شخصیت و زمینه‌های خانوادگی که متهم را به سمت ارتکاب این جنایت سوق داده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: در این نظریه مددکاران اجتماعی نقش محیطی که متهم در آن بزرگ شده و همچنین وضعیت شخصیتی و خانوادگی متهم را بررسی می‌کند تا میزان اثرگذاری محیط، خانواده و دوستان و آشنایان متهم در وقوع این جنایت را ارزیابی کنند.

 دادستان عمومی و انقلاب ورامین گفت: البته این نظریه در روند قضایی تاثیری ندارد بلکه باعث می‌شود تا قضات محکمه‌ای که قرار است متهم را محاکمه کنند شناخت بهتری نسبت به متهم داشته باشند.

مرادطلب در خصوص اینکه برخی رسانه‌ها بخشی از اعترافات متهم را در جلسه دفاع آخر منتشر کرده بودند آیا در آن جلسه متهم به ارتکاب تعرض و تجاوز به این دختر 6 ساله اعتراف کرده یا خیر گفت: البته آن چیزی که رسانه‌ها در آن روز منتشر کردند اعترافات متهم نبود بلکه بخش‌هایی از جوابیه مددکاران اجتماعی بود.

وی افزود: البته مع‌هذا متهم در تمام فرایند بازپرسی و رسیدگی به پرونده در دادسرا هیچکدام از جرایمش را انکار نکرده و به همه آنها اعتراف و اقرار کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین افزود: متهم هم موضوع قتل و هم سایر مواردی که در پرونده وجود دارد را انکار نکرده و درخصوص همه موراد اعتراف دارد البته که براساس قانون درخصوص رسیدگی به موضوع تعرض و تجاوز به این دختربچه باید دادگاه کیفری خودش تصمیم‌گیری کند زیرا در صلاحیت دادسرا نیست.

مرادطلب در خاتمه در باره اینکه آیا این هفته این پرونده با صدور کیفرخواست از دادسرا به دادگاه خواهد رفت یا خیر گفت: اگر دوستان پلیس آگاهی در فرستادن جوابیه مربوط به تشخیص هویت کندی نکنند و این جوابیه را بدست ما برسانند کارهای رسیدگی به پرونده در دادسرا تمام شده است و کیفرخواست نوشته شده و به دادگاه کیفری ارجاع داده خواهد شد.