به گزارش پ ارس به نقل از سلامت نیوز، سیدهادی معتمدی  بیکاری، اعتیاد و فاصله سنی زیاد زوجین را از عوامل اصلی خشونت های خانوادگی دانست و اظهار داشت: « مشکلات مالی ناشی از بیکاری پدر خانواده و عدم آگاهی زوجه نسبت به حقوق قانونی خود می تواند خشونت های خانوادگی را افزایش دهد. »

وی افزود: « مشکلات فرهنگی ناشی از کم سوادی زوجه، ازدواج های خیابانی، وادار کردن دختران برای ازدواج نیز می تواند در ضرب و جرح زنان از سوی همسرانشان نقش داشته باشد. »

این روانپزشک با بیان اینکه زنانی که پس از ازدواج با اتباع بیگانه مجبور به ترک کشور مادری خود شده اند نیز مورد آزار جسمی و روحی همسرانشان قرار می گیرند، گفت: « بیشتر این افراد به دلیل دوری از خانواده، اقوام و خویشان خود از حمایت کننده ای برخوردار نیستند و به جهت ترس و واهمه ای که از شوهرانشان دارند نیز به پلیس نیز مراجعه نمی کنند. »

وی تاکید کرد: « طراحی یک سیستم اجتماعی مناسب با حقوق زنان و حمایت های مددکاری از همسرانی که مورد آزار و اذیت همسرانشان قرار گرفته اند، در کاهش خشونت های خانگی تاثیرگذار خواهد بود. »

معتمدی در پایان تصریح کرد: « هنوز در بخش هایی از کشور درک درستی نسبت به جایگاه زنان به عنوان یک فرد و یک انسان وجود ندارد؛اما با فرهنگ سازی مناسب و ترویج باور نقش حیاتی زنان در استحکام بنیان خانواده و تربیت فرزندان می توان این نگاه نادرست را تصحیح کرد. »