به گزارش پارس به نقل از فارس، عصر امروز مراسم تجلیل از قادر طهماسبی (فرید) در سازمان هنری رسانه ای اوج با حضور یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی مؤدب، رضا اسماعیلی و تعداد دیگری از یاران طهماسبی برگزاری می شود.

یوسفعلی میرشکاک بر یکی از اشعار فرید که در ایام فتنه سروده بوده است، تقریظی را به رشته تحریر درآورده است که در ادامه می آید:

دو گام آنسوتر، فراروی ما فتنه ای در راه است، هم بدان هنجار که چند گام پشت سر. اما تقدیر ایزدی به تدبیر فتنه گران می خندد؛ نه از آن رو که در آرمانشهر به سر می بریم، بل از آن رو که انقلاب اسلامی طلیعه ی انقلاب جهانی بقیة الله الاعظم (علیه السلام) است. ولاجرم، قدم به قدم فرا روی خود آزمون فتنه ای نو را در کمین دارد و شاعران در این میان ناقوس بیداری و هشیاری اند. شاعر دل آگاه انقلاب، استاد قادر طهماسبی متخلص به فرید یکی از ارجمندانی است که در سال ۸۸ رویاروی فتنه ایستاد و غزلی سرود که مضامین آن همواره نقش ستیهندگی با فتنه خواهند داشت.

شاعر، بی خبران را خفتگانی می بیند که کابوس را رویا گمان می برند و از آنان می خواهد که چشم بگشایند و به دفع فتنه برخیزند. دور نیست که چشم باز باشد و دل خفته، در این صورت باید در پرتو نور ولایت به پیرامون خود نگریست و از چهره ی نفاق کشف حجاب کرد.

فراتر از این باید همچنان آماده ی ایثار تن و جان بود، ورنه آنکه در برابر فتنه های پیش رو چشم را به خواب نوشین می سپارد، بی گمان سر بی تن از بالین برمی دارد.

در ذیل متن شعر فرید و نیز فیلم خواندن همین شعر در محضر رهبر انقلاب را مشاهده می کنید.

*** زلال بصیرت- قادر طهماسبی

ز چشم بسته هلا مهر خواب بردارید

به دفع فتنه، قدم با شتاب بردارید

سپاه تفرقه بر طبل اتحاد زده ست

ز پیش چشم جهان بین حجاب بردارید

به نور بینش خورشید رهبری آنک

ز چهره های منافق نقاب بردارید

گذار ما به بیابان شور خواهد بود

هلا ز چشمه ایثار آب بردارید

در این مراجعه با درد و داغ همسفریم

به قدر تنگ کفایت شراب بردارید

براستی که در این استقامت خونین

مباد یک سر مو پیچ و تاب بردارید

به پشتوانه تعقیب تا شناسایی

چراغ شب شکن آفتاب بردارید

بس است لحظه شماری به نام عدل علی

نقاب از رخ روز حساب بردارید

ز چشم اگر نستانید خواب را فردا

سر بریده ز بالین خواب بردارید