دکتر حمید چوبینه در حاشیه برگزاری سمینار مشترک ایران و ایتالیا در زمینه درمان ناباروری که عصر پنج شنبه در سالن اجتماعات مجتمع دارویی درمانی هلال ایران برگزار شد، گفت: با توجه به توافقی که با نماینده وزیر بهداشت ایتالیا داشته ایم، قرار شده زوجین نابارور این کشور برای انجام معالجات و درمان نازایی به ایران بیایند.

وی با اعلام اینکه هزینه های درمان ناباروری در ایران به مراتب پایین تر از کشورهای اروپایی است، تاکید کرد: تمامی روش های درمان ناباروری در ایران انجام می شود و کشور ما نیز پا به پای کشورهای توسعه یافته در علم درمان ناباروری، گام بر می دارد.

چوبینه در ارتباط با آمار زوجین نابارور در ایتالیا، گفت: در گفتگوهایی که با دوستان ایتالیایی داشتیم، عنوان داشتند که آمار زوجین نابارور در این کشور تقریبا مثل ایران است.

وی با اعلام اینکه در حدود ۲۰ درصد زوجین ایتالیایی نابارور هستند، افزود: آمار جهانی در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است.

مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به پیشرفت های پزشکی کشور، گفت: کشورهای منطقه و اروپا به ایران اعتماد دارند.

چوبینه همچنین از ویژگی های گردشگری ایران به عنوان یک امتیاز و مزیت برای حضور بیماران خارجی در کشورمان نام برد و افزود: با توافقی که با نمایند وزیر بهداشت ایتالیا داشته ایم، قرار است زوجین نابارور این کشور علاوه بر حضور در ایران برای درمان، از فرصت های گردشگری کشورمان نیز استفاده کنند.

به گفته وی، حضور بیماران خارجی از جمله زوجین نابارور ایتالیایی در کشورمان، منجر به ارز آوری برای ایران می شود.