فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش درحاشیه برگزاری این مانور به خبرنگاران گفت: در این تمرین مشترک که از لنگرگاه بندرعباس تا تنگه هرمز برگزار شد، ناوهای ایتالیایی و ایرانی با حضور در تنگه هرمز با انجام مشترک عملیات PASSEX توانستند وحدت و همدلی بین 2 کشور و صلح و دوستی در منطقه را به نمایش بگذارند.

 

امیر دریادار حسین آزاد افزود: دراین تمرین مشترک ناوشکن الوند و البرز و بالگرد هوادریا و بالگردی از ناوشکن یورو در منطقه دریایی استان هرمزگان تمرینات اطلاعاتی، رهگیری و پروازی را انجام دادند.

 

وی بیان داشت: این تمرین با هدف ارتقای توان رزمی و تبادل اطلاعات و دانش نظامی بین 2 نیروی دریایی کشور ایتالیا و ایران و به منظور نمایش صلح و دوستی و همچنین انجام عملیات دریایی مشترک بین نیروهای دریایی کشورهای دنیا به عنوان یک نیروی بین المللی صورت گرفته است.

 

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش اظهارکرد: این ناوگروه که از روز شنبه سوم مهرماه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفته بود، پس از انجام دیدارهای مشخص شده با مسئولان کشوری و لشکری استان و تعاملات نظامی و آموزشی بین 2 کشور دوست در آخرین روز حضور خود در بندرعباس به اجرای تمرین مشترک دریایی با منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش پرداختند.

 

همچنین در این روز تعدادی از فرماندهان ناو ایتالیایی یورو از کارخانجات نداجا بازدید کردند و در این بازدید فرماندهان ناو ایتالیایی یورو از دستاوردهای بومی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین مراحل ساخت و تعمیر یگان های سطحی و زیرسطحی دیدن نمودند.

 

ناو اعزامی از کشور ایتالیا با نام 'یورو' صبح شنبه در اسکله منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفت و فرمانده های این ناو به همران سفیر ایتالیا در روز ورود خود به بندرعباس با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس دیدار کردند و پس از آن به دیدار استاندار هرمزگان رفتند.

 

سفیر ایتالیا، افسران و فرمانده ناو ایتالیایی یورو در مدت اقامت خود در بندرعباس بازدیدی از شهر بندرعباس داشته اند و در جزیره قشم نیز عزیمت کردند.

 

شماری از افسران این ناو بعد از ظهر روز دوشنبه با حضور در گلزار شهدا بندرعباس به مرقد شهدا به خصوص شهدایی که در دریا به شهادت رسیده اند تقدیم گل کردند.

 

این ناو به همراه ناوشکن الوند و ناوشکن البرز و بالگردی از هوا دریا جمهوری اسلامی ایران امروز پس ازترک بندرعباس درآب های آزاد و بین المللی تمرین های مشترک پروازی و دریایی انجام می دهد.

 

این تمرین ها در راستای ارتقا توان رزم و تبادل داده ها و تجربه ها و دانش دریایی بین دو نیروی دریایی ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.