به گزارش پارس ، فارس به نقل از دنیوز، کره ای ها سومین جشنواره بین المللی فیلم های تولید شده با گوشی هوشمند را با حضور فیلم سازانی از سراسر جهان برگزار می کنند که البته مسؤولان می گویند که این معمولی ترین جشنواره فیلم جهان است که افراد در آن بدون فرش قرمز و مراسم بزرگ حضور می یابند.

این جشنواره آثار فیلم سازانی را به نمایش می گذارد که هیچ سرمایه یا تجربه ای در این زمینه ندارند و تنها ابزاری که در اختیار دارند، گوشی هوشمندشان است.

جشنواره بین المللی فیلم های گوشی هوشمند Olleh که هرسال در کره جنوبی برگزار می شود و امسال بیش از ۷۰۰ فیلم از کره جنوبی و دیگر کشورهای جهان در آن حضور دارند که این رقم نسبت به ۴۰۰ فیلمی که سال گذشته شرکت کرده بودند، بیشتر است.

این جشنواره شنبه هفته آینده به کار خود پایان می دهد و در این دوره ۲۵ فیلم برتر به نمایش درمی آیند، تا در پایان به صاحبان آن ها جوایزی اهدا شود.

بونگ جونگ-هو (Bong Joong-ho) کارگردان ۴۴ ساله کره ای که مدیریت هیئت داوران این جشنواره را برعهده دارد، گفت: « زمانی که دانشجو بودم، تمایل زیادی داشتم که یک دستگاه دوربین برای خودم داشته باشم. به همین خاطر برای مدت ۶ ماه شیرینی دونات می فروختم، تا بتوانم یک دستگاه دوربین هیتاچی خریداری کنم» .

او در ادامه توضیح داد: « اما هم اکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر در مردم کره بیش از ۳۰ میلیون دستگاه دوربین دیجیتالی در اختیار دارند که با آن می توانند تصویربرداری کنند» .

به گفته او، کشور کره جنوبی هم اکنون حدود ۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از دوسوم آن ها گوشی هوشمند دارند.