افشار در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به افزایش ١ درصدی کشفیات مواد مخدر در ٦ ماهه نخست امسال اظهار کرد: در ٦ ماهه نخست امسال علی‌رغم کاهش ١١ درصدی عملیات‌های درگیری با قاچاقچیان و کاهش ٨ درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد مخدر، شاهد افزایش ١ درصدی کشفیات موادمخدر هستیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ٨١ درصد مواد مکشوفه از نوع تریاک بوده افزود: با تلاش دستگاه‌های کاشف و در صدر انها نیروی انتظامی که ٩١ درصد کشفیات توسط این نیرو انجام شده، خودروهای توقیفی قاچاقچیان ١٧ درصد افزایش یافته و مرگ اشرار نیز در درگیری با نیروهای مقابله‌ای، ٢٨ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به کاهش ٢٥ درصدی انهدام کارگاه‌های تولید شیشه از کاهش قیمت شیشه در کشور خبر داد و افزود: به دنبال اجرای طرح کنترل پیش سازهای موادمخدر، شاهد بودیم قیمت هر کیلو شیشه به ١٢ میلیون تومان نیز رسید ولی امروز شاهد کاهش قیمت این ماده تا ٤ میلیون تومان نیز هستیم.

افشار اصافه کرد: کاهش قیمت این مواد و کاهش کشف کارگاه‌های تولید شیشه از یکسو به معنای جایگزین شدن مصرف مواد دیگر به جای شیشه و از سوی دیگر به معنای واردات شیشه به کشور است.

سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر در ادامه با اشاره به آمار ٥ ماهه پزشکی قانونی گفت: به استناد آمار ٥ ماهه نخست امسال ١٢٩٥ معتاد جان باخته‌اند که در این میان سهم زنان ١٢٣ نفر معادل ٩.٥ درصد است.

وی اضافه کرد: متاسفانه این آمار نشان می‌دهد حدود ٦ درصد از این مرگ و میرها به دلیل مسمومیت حاد و اوردوز رخ داده که این عامل در سنوات قبل سهم ٣ تا ٤ درصد داشت.