محمدحسین آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حذف یا کاهش برخی از مجازات‌های قانون مبارزه با مواد مخدر از سوی مجلس اظهار کرد: ضربه محکمی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از ملت ایران بخصوص در هشت سال جنگ تحمیلی نشان دادند و اوج مقاومت ملت ایران محسوب می‌شود سبب شد تا غربی‌ها به دنبال این باشند که از طریق اشاعه مواد مخدر در کشورمان وارد عمل شوند زیرا نتوانسته بودند در مقابله با روحیه ایثارگری ملت ایران اقدامی را انجام دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران یکی ازشاهراه‌های بین افغانستان و منطقه اروپا است و به عنوان راه ترانزیت مواد مخدر در منطقه عنوان می‌شود از این رو دشمنان جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های مفصلی را برای بحث مواد مخدر و استفاده از آن در ایران طراحی کرده‌اند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران درصددند با کم کردن مجازات قاچاقچیان مواد مخدر با استفاده از حربه‌های حقوق بشری به اهداف خود در زمینه قاچاق مواد مخدر دست پیدا کنند.

آصفری تصریح کرد: به نظر بنده نه تنها قوانین ایران در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر ضعیف است بلکه باید به صورت قوی‌تر در این حیطه وارد عمل شویم از این رو جرم اعدام کمترین مجازاتی است که برای عاملین قاچاقچیان موادمخدر درنظر گرفته شده است که بایستی در کشور بدون توجه به شانتاژ خبری و رسانه‌ای کشورهای غربی با استفاده از عناوینی مثل حقوق بشر در دستورکار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کنار گذاشتن حکم اعدام برای قاچاقچیان موادمخدر با توجه به نزدیکی ایران به افغانستان و شاهراه ترانزیتی که کشورمان با اروپا دارد مطمئنا می‌تواند مشکلاتی را برای کشورمان ایجادکند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که قانون اعدام قاچاقچیان مواد مخدر باید به طور جدی دنبال شود.

آصفری تاکیدکرد: کسانی که به دنبال برداشتن حکم اعدام از مواد مخدر هستند باید به این موضوع توجه داشته باشند که راهکار جدا کردن مردم ایران از روحیه ایثارگری و مقاومت آلوده کردن جوانان ما به مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز سن مواد مخدر در جامعه ما کاهش پیدا کرده است از این رو ما نمی‌توانیم نسبت به موضوع مواد مخدر و قاچاق آن بی‌توجه باشیم.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: برخورد با کسانی که در حیطه مواد مخدر فعالیت می‌کنند و با آلوده کردن جوانان جیب خود را پر می‌کنند امری واجب است.