حسن پلارک گفت: برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی تمام دستگاه ها بسیج شده و تلاش می کنند خدماتی را به زائران ارائه دهند.

وی افزود: بر همین اساس تقسیم بندی فعالیتها نیز در دستور کار قرار گرفته که دراین زمینه تامین امنیت مرزها به نیروی انتظامی، بهسازی جاده های مسیر مرزها به وزارت راه وهمچنین خدمات رسانی به زائرین به ستاد اربعین واگذار شده است.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد اربعین با اشاره به استقرار ستاد در کشور عراق اظهار کرد: با توجه به استقرار ستاد درکشور عراق در طول سال ارتباط مطلوبی را با مسئولان این کشور داشته و بر همین اساس قادر هستیم از امکانات این کشور برای خدمات دهی به زائران ایرانی استفاده کنیم.

پلارک ادامه داد: برخی از امکانات ایران در کشور عراق باقی مانده ونهادها اقدام به انتقال آنها پس از برگزاری مراسم اربعین به ایران نمی کنند.

وی از اعزام بیش از 2 هزار دستگاه کامیون تجهیزات به کشورعراق خبر داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 2 هزاردستگاه کامیون که شامل موادغذایی، پتو و همچنین سایر وسایل مورد نیاز زائران درایام سوگواری اربعین بود را به کشور عراق ارسال کردیم که برخی از این امکانات برگردانده نشده و درکشورعراق مانده اند.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد اربعین در خصوص خدمات ا رائه شده به زائران در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: سال گذشته در کربلا، نجف و کاظمین شرایط را برای خدمات دهی به 350 هزار نفر فراهم کردیم که امسال مقرر شده این ظرفیت دو برابر شود.

پلارک ازساماندهی هیئتهای عزاداری در کربلا و نجف خبرداد و اذعان کرد: مقرر شده هیئت های عزاداری که وارد کشور عراق می شوند ساماندهی شده تا بتوانند در موکبها خدمات مطلوب تری دریافت کنند.

وی ادامه داد: این خدمات درمرزهای شلمچه، چذابه و مهران نیز به زائران اربعین حسینی ارائه خواهد شد.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد اربعین در پاسخ به این پرسش که شهروندان چطور می توانند به ستاد مردمی اربعین کمک کنند، تصریح کرد: سامانه تلفن همراه ستاد در اختیار شهروندان بوده و آنها می توانند با شماره گیری کددستوری #1040*780* کمک های خود را به حساب ستاد اربعین واریز کنند.

پلارک خاطر نشان کرد: شهروندانی که برای ثبت نام در پیاده روی اربعین به سامانه سماح مراجعه می کنند نیز می توانند دربخش مخصوصی که برای کمک به ستاد اربعین درنظر گرفته شده مراجعه کرده و کمکهای خود را پرداخت کنند.

وی با ارائه هشداری به شهروندان مبنی بر فعالیت برخی گروه ها درفضای مجازی که اقدام به دریافت کمکهای شهروندان می کنند، گفت: درخواست ما از عزاداران حسینی این است که اگر قرار است کمکی را به هیئتها داشته باشند یا این  کمک را از طریق ستاد پرداخت کرده و یا به هیئت‌های معتبری که سراغ دارند کمک کنند.

رئیس کمیته مشارکتهای مردمی ستاد اربعین تأکید کرد: ستاد با پلیس فتا همکاری مطلوبی داشته و خوشبختانه تاکنون گروهی مشاهده نشده که بخواهد در مراسم دهه اول محرم اقدام به اخاذی از شهروندان کند اما اگر گروهی شناسایی شود، راهکارهایی برای مقابله با آنها اندیشیده شده است.