به گزارش پارس؛ ناصر خدر نژاد در گفت‌وگو با فارس، گفت: کار ساماندهی زائران عتبات عالیات در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام اربعین حسینی آغاز شده است و برنامه‌ریزی می‌کنیم که در سال جاری این ساماندهی در شهرهای زائران انجام شود و ازدحامی که در سال‌های گذشته در مرزها وجود داشت، امسال شاهد نباشیم.
 
وی افزود: امسال در مرزها ویزا صادر نمی‌شود و سازمان حج و زیارت تا جایی که سفارت عراق اجازه دهد برای تمام متقاضیان ویزا دریافت می‌کند.
 
معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: هماهنگی‌ها در حال انجام است و زائران انفرادی نیز باید به کارگزاری‌های سازمان حج و زیارت در شهر خودشان مراجعه کنند و در قالب گروه‌های ۴۰ نفره برای اعزام به عتبات عالیات ساماندهی شوند.
 
خدر نژاد ادامه داد: اقدام دیگری که با ساماندهی زائران در شهرهای خودشان انجام می‌شود این است که شاهد ازدحام جمعیت در یکی از مرزها نباشیم و در مرزهای دیگر جمعیت چندانی وجود نداشته باشد و امیدوار هستیم مشکلات سال گذشته در مرزها برای زائران رخ داد در سال جاری اتفاق نیفتد.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم فاز اول و بخش‌های خدماتی زائر سرای چزابه تا اربعین حسینی به بهره‌برداری برسد که البته ما به دنبال این بودیم که بخش‌هایی از قسمت اقامتی زائرسرا نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد و بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی در بازدید از زائرسرای چزابه از روند پیشرفت این مجموعه بازدید خواهیم کرد.
 
معاون سازمان حج و زیارت ادامه داد: در برنامه زیارتی زائران در ایام محرم همچنان کاظمین و سامرا در برنامه زیارتی زائران وجود ندارد و امیدوار هستیم به زودی با رفع مشکلات امنیتی کاظمین و سامرا بتوانیم این دو شهر را نیز در برنامه زیارتی زائران قرار دهیم.