محسن پیرهادی در دویست و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در پاسخ به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر پس گرفتن شکایت از خبرنگاران، اظهار داشت: تعدادی از اعضا از متخلفین شکایت کرده‌اند و این شکایت را دنبال می‌کنند، ولی هیچ خبرنگاری به واسطه شکایت چند تن از اعضای شورای شهر به زندان نرفته‌ است.

وی افزود: وقتی که اتهام و تهمتی را در جامعه به فردی می‌بندند باید چه کرد؟ باید به دستگاه رفت و حق خود را گرفت و اعلام کند که آنچه به طرف بسته‌اند حرف دروغ بوده است. 

پیرهادی گفت: وقتی که با انتشار خبری در فضای مجازی حیثیت افراد را می‌برند، لذا باید قوه قضائیه این موضوع را مورد پیگیری قرار دهد. 

پیرهادی یادآور شد: 20 درصد افراد براساس بررسی‌های صورت‌گرفته یکبار به یک مجموعه خبری مراجعه می‌کنند، اگر در آن یک بار چنین خبری را درباره یک مسئول ببینند و دیگر برای تکذیب آن به آن مرجع خبری مراجعه نکنند چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه باید این حق را مطالبه کرد؟ 

وی گفت: آزادی برای انسان و رسانه در چارچوب قانون است و رسانه‌ها نباید هر چیزی را بگویند. 

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: حتی با ادله عنوان شده، معذرت‌خواهی نکردند و توضیحات اعضای شورا را نیز منتشر نکردند و ما از حق شهروندی خود مبنی بر اعاده حیثیت می‌توانیم استفاده کنیم.