محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نوشت: خبرنگاری و خبررسانی را می توان از زاویه های بی شماری دید. اعلی درجه آن برای زمانی است که این شغل و حرفه در طول شغل انبیا قرار می گیرد؛ همان‌ها که وظیفه خطیر خبررسانی از دریچه وحی را به مردم داشتند و البته تبیین و تفسیر آن اخبار نیز به عهده آنان بود.

نوستالژی ترین و ماندگارترین ابزارشان قلم است؛ قلمی که حضرت دوست به آن سوگند خورده و اگر ارزش قسم نداشت هیچ‌گاه به آن، سوگند خورده نمی شد. بارها و بارها، همه ما دیده ایم قدرت این قلم را. آن هنگام که با عقیده به مسئولیت اجتماعی، دردی را برای اولین بار، قلمی می کنی و به انظار مردم می کشانی و خسته نمی شوی تا دوای درد را بیابی و آخر الامر، گزارشی می نویسی با چاشنی اشک شوق، به خاطر حل مشکلی که خودت داد زده بودی.

به یاد آر زمانی که به خاطر افشای یک فساد، تهدید شدی و ته دل کمی هم نگران شدی ولی به راهت ادامه دادی؛ خیلی ها از پشتیبانی سر باز زدند و فقط خدا را پشت و پناهت دیدی؛ کم نیاوردی و تا سرانجام کار، نوشتی، عکس گرفتی، مصاحبه کردی، طراحی کردی و واژه به واژه نوشتی تا به حق برسی.

چقدر راه دارید شما خبرنگاران برای رسیدن به حق، چقدر هنرمندانه و با سلیقه موانع را از سر راه برمی دارید و آن زمان که مانعی پشتش به کوه رانت و ارتباطات و ... وصل است، از راه دیگر می روید؛ چون باید به نتیجه رسید و رساند. رسالت خبرنگاری همین است. رسالتش فقط به گزارش وقایع نیست، به زمینه سازی برای اصلاح وقایع هم کمک می کند.

خبرنگار هم هست ها را می بیند هم بایدها را می شناسد و تمام هم و غمش به این است که این دو را به هم برساند و وصلتی پایدار ببخشد.

از آن سو این کار چقدر سخت است و پر مسئولیت؛ حتی اجازه یک اشتباه را هم نداری چون در دنیای امروز که در فضای مجازی به صورت real time و کمتر از کسری از ثانیه اخبار منتشر می شود و وای از آن روزی که در این کوران خبرها خطایی برود بر آنچه که نوشته می شود. مگر می شود حیثیتی که از دست می رود را برگرداند؟ مگر قابل جبران است، آبروی به ناحق ریخته شده ای؟

به خاطر همه زحمت ها و ایثارها، به پاس این همه فداکاری و مسئولیت، روزتان را تبریک می گویم و امیدوارم هر روز به رسالت پیامبرگونه خود با الطاف خدای حکیم و معصومین علیهم السلام با موفقیت جامه عمل بپوشانید