سردار کمال هادیان فر روز دوشنبه در حاشیه دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی از پلیس فتا اظهار داشت: درحال حاضر با توجه به افزایش استفاده از تکنولوژی شاهد افزایش 63.5 درصدی جرائم فضای مجازی هستیم این درحالی است 42.5 درصد جرائم در شش ماهه نخست امسال در تلگرام رخ داده است.

وی ادامه داد: درسال 93، 52 درصد جرائم برداشت غیر مجازاز حسابهای بانکی بود که این آمار امسال به 34 درصد کاهش یافته است .

هادیانفر در مورد انتشار برخی موضوعات غیر اخلاقی در اینستاگرام گفت: سرور اینستاگرام در آمریکا است ودسترسی پلیس ایران به آن محدود است چند بار در کمیسیون تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم به فیلتر این برنامه گرفته شد اما دولت با آن مخالفت کرد.

به گفته رئیس پلیس فتا وزارت ارشاد قول داده است محتوای مستهجن را فیلتر کند.

پلیس فتا در این حوزه کارهای شناسایی را انجام می دهد ومواردی که می تواند منجربه وقوع جرم شود را به پلیس امنیت اخلاقی معرفی می کند دستگیری در این حوزه با پلیس امنیت اخلاقی است.

وی با اعلام اینکه هتک حیثیت بالاترین جرم در فضای مجازی است از انجام عملیات پانجی آی 9 خبر داد و تاکید کرد: در این طرح 150 نفر در تهران ومبادی گمرک دستگیر وتعداد زیادی دارو قاچاق کشف شد.همچنین در عملیات های بین المللی 75 هزار عضو داعش که در فیسبوک و توئیتر فعال بودند شناسایی و دسترسی های آنها مسدود شد.

هادیان فر در خصوص آخرین وضعیت پرونده هکرهای عربستان گفت: گروهی به نام داعش از عربستان و ترکیه حمله هایی را انجام دادند که ما آی پی های آنها را به عربستان اعلام کردیم اما تاکنون اتفاقی رخ نداده است این حملات از لحاظ هکری مهم نبود وفقط در میان سایت های هک شده، مرکز آمار مهم بود در این مدت 400سایت که امنیت آنها پایین بود شناسایی وخطرات به آنها اعلام شد.

رئیس پلیس فتا در مورد حضور یک مجرم اینترنتی در برنامه ماه عسل گفت: این فرد سه سال به دنبال جلب رضایت شاکیان بود و تعداد زیادی شاکی داشت مکاتباتی را انجام دادیم به علت سن کم این هکر تخفیف شامل حالش شود.

وی درخصوص هک ایمیل یاهوگفت: هیچ مشکلی در این حوزه در کشورما وجود نداشت.