به گزارش پارس ، خسرو معصومی کارگردان فیلم سینمایی" خرس" در گفتگو با مهر درباره صحبت های تهیه کننده این فیلم که اکران آن در ایران را منوط به تصمیم جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی دانسته بود، گفت: مجموع اشکا ل های وارد شده به فیلم درباره طرح موضوع جنگ در این اثر است و بارها به من گفته شده که هر قسمت از فیلم که حرف از هشت سال جنگ می زند باید حذف کنم. این یعنی اینکه آنها خواستار حذف محور اصلی فیلم هستند.

این کارگردان ادامه داد: دلیل وزارت ارشاد هم این است که" خرس" فیلم تلخی است که من این توجیه را نمی پذیرم؛ چراکه تمام فیلم های جنگی تلخ هستند و اصولا جنگ میان ملت ها پدیده تلخی است به خصوص برای مردم صلح طلب ایران هشت سال جنگ تحمیلی بسیار تلخ و دردآور بود اما با قدرت از میهن خود دفاع کردند.

کارگردان فیلم سینمایی" رسم عاشق کشی" در ادامه صحبت هایش با اشاره به برخی صحنه هایی که باید حذف شوند تا فیلم پروانه نمایش بگیرد، گفت: اصلاحیه وارد شده به این فیلم سینمایی ۱۳ مورد عنوان شده که به گفته جواد نورزوبیگی تهیه کننده فیلم باید رئیس سازمان سینمایی ببیند و تصمیم نهایی درباره این فیلم را بیان کند، اما آنچه مسلم است اعمال این سیزده مورد حتی با وساطت جواد شمقدری هم نشدنی است و فیلم بی بو و بی خاصیت دیگری غیر از" خرس" از آب درمی آید.

معصومی با اشاره به اینکه فیلم مبتنی بر فیلمنامه ای ساخته شده که از وزارت ارشاد مجوز ساخت گرفته است، عنوان کرد: فیلمنامه این فیلم سینمایی از وزارت ارشاد مجوز ساخت گرفته است و حین اجرا هم خود تهیه کننده معتقد بود که برخی از صحنه ها را نباید فیلمبرداری کرد و من هم به احترام نوروزبیگی آن صحنه ها را نمی گرفتم و با تعامل پلان به پلان فیلم را طبق فیلمنامه پیش می رفتیم. حال این سئوال برای من مطرح است که چرا فیلمی که از وزارت ارشاد مجوز ساخت گرفته است برای اکران عمومی دچار مشکلات این چنینی می شود.

وی افزود: این فیلم سینمایی از جشنواره فیلم فجر دو سیمرغ بهترین بازیگری برای پرویز پرستویی و بهترین صداگذاری برای محمدرضا دلپاک را به ارمغان آورده است همچنین در جشنواره های مهم سینمایی چون جشنواره شانگهای عنوان بهترین فیلم را گرفت و در جشنواره ای در جنوب نروژ نیز تقدیر شد در جشنواره آسیا پاسفیک نیز جزو ۵ فیلم برتر بود. از همین رو من نمی دانم چرا فیلمی با این همه حضور بین المللی در اکران عمومی در کشور خودش دچار اعمال سلیقه می شود.

معصومی در پاسخ به این که یکی از موارد ممیزی از نگاه کارشناسان وزارت ارشاد این بود که فیلم" خرس" مشکل شرعی دارد آیا چنین مشکلی را می پذیرید؟ گفت: این مورد ممیزی از جمله مواردی است که اتفاقا به فیلم لطمه بسیاری وارد کرده است که ناشی از اعمال سلیقه ای است که به آن اشاره کردم. از همین رو بعید می دانم در دوره مدیریت جواد شمقدری فیلم اکران شود به همین دلیل منتظرم ببینم سرنوشت این فیلم چه خواهد شد.

کارگردان فیلم سینمایی" طبل بزرگ زیر پای چپ" در پایان درباره تازه ترین پروژه سینمایی که در دست نگارش دارد گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه ای عاشقانه در حال و هوای فیلم های گذشته خودم هستم.

" خرس" داستان مردی به نام نورالدین است که زمانی از راه نجاری روزگار می گذرانده ولی در جریان جنگ تحمیلی به عنوان رزمنده به جبهه می رود و مفقودالاثر می شود. او بعد از هشت سال به خانه و کاشانه خود برمی گردد ولی متوجه می شود همسرش در این فاصله که فکر می کرده او شهید شده با مرد دیگری ازدواج کرده است…