حمید محمدی معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین روند ثبت نام در سامانه سماح گفت: ثبت نام برای اعزام به اربعین از 16مرداد آغاز شد و با گذشت 15 روز بیش از 65 هزار نفر نام نویسی کرده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس جدول زمان بندی صدور روادید از اول شهریور باید آغاز می شد، تصریح کرد: دولت عراق هنوز در خصوص قیمت روادید مبلغی را اعلام نکرده، اما مبنای ما همان قیمت سال گذشته است که بر همین اساس 40دلار برای زائرانی که به صورت انفرادی اعزام می شوند و 30 دلار برای زائران گروهی در نظر گرفته شده است.

محمدی همچنین عنوان کرد: بر اساس توافقی که با بانک مرکزی انجام شده است، زائران مبلغ روادید خود را به صورت ریالی از طریق سامانه سماح پرداخت می کنند و بانک آن را به ارز تبدیل می کند به این ترتیب مشکل تهیه دلار که سال گذشته برای بسیاری از متقاضیان اعزام وجود داشت حل می شود.

معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت درپایان تاکید کرد: متقاضیان اعزام به عتبات از مراجعه به دفاتر غیرمجاز خودداری کنند و تنها از طریق سامانه سماح و مراجعه به دو هزار و دویست دفتر مجاز حج و زیارت در سراسر کشور برای اعزام به اربعین اقدام کنند.