حمید محمدی درباره آخرین وضعیت ثبت نام زائران برای دریافت روادید حضور در راهپیمایی اربعین گفت: تا کنون 53 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌‌اند.

وی در خصوص پیش بینی حضور زائران در اربعین امسال نیز افزود: پیش‌بینی ما حضور بیش از 20 میلیون زائر در عراق و در مراسم روز اربعین است.

محمدی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت سعی کرده برای اربعین امسال اطلاع رسانی بهتری از طریق پورتال خود داشته باشد اظهار داشت: بهتر است زائران ایرانی به اطلاعات منتشر شده در سایت سازمان حج و زیارت دقت لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه زائران اربعین باید به زمان در نظر گرفته شده برای حضور در مرز و همچنین دریافت روادید دقت کنند تصریح کرد: تمام اقدامات سازمان حج و زیارت برای اطمینان خاطر زائران و دریافت روادید بدون هر گونه مشکلی است.

معاون سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تمامی اقدامات ما برای آن است که زائران گرامی از افتادن در دامن دلالان و افراد سودجو هراسیده و از آن دوری کنند.

محمدی درباره احتمال صدور روادید در مرز مشترک ایران و عراق نیز افزود: تمام برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت بر این بوده که در مرزهای به هیچ وجه روادیدی صادر نشده و این امر در استانها و با برنامه‌ریزی قبلی و زمان از قبل تعیین شده صورت گیرد و می‌کوشیم تا ازدحامی را در مرزها نداشته باشیم.