سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت: این طرح پیرو رویکرد شهرداری تهران مبنی بر تلاش جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و به منظور ایجاد فرهنگ کمک نکردن شهروندان به متکدیانی که علی رغم وضع مادی مناسب اقدام به تکدیگری می کنند در سطح معابر پرتردد منطقه یک توسط مرکز خدمات اجتماعی وبا همکاری سازمان خدمات اجتماعی و نواحی دهگانه شهرداری منطقه یک در حال برگزاری است .

وی گفت: این تاتر خیابانی با حضور گروه های هنری با اجرای نمایش و توزیع بروشور از روز یکشنبه 17 مرداد آغاز و تا اواخر مهرماه در معابر اصلی میدان قدس منطقه یک برگزار می شود .

معاون شهردار منطقه یک خاطر نشان ساخت : نمایش روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 18 الی 20 اجرا و با استقبال گسترده مردم مواجه شده است .

در آیات الهی و روایات با وجود اینکه تاکید بر صدقه و اکرام فقیران آمده اما نشانه‌های محکمی از مذموم بودن عمل تکدی‌گری وجود دارد به گونه‌ای که صدقه برای سائل حرام اعلام شده است.

در قانون مجازات اسلامی نیز براساس ماده 712 و ،713 نیز تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود بنابراین بهتر است در مواجهه با این افراد، از برخورد قهری و خشونت آمیز و دادن پول به آنها پرهیز کرد.

در کنار نقش موثر رسانه‌ها در آگاه سازی، مردم باید بدانند که بسیاری از این متکدیان نه تنها وضعیت نامناسبی ندارند بلکه تکدی‌گری را به عنوان یک شغل انتخاب کرده و درآمدهای نجومی کسب می‌کنند در نتیجه برای کمک به زیباسازی چهره شهر، تضعیف روحیه گداپروری و حفظ عزت نفس در جامعه در صورت مواجهه با این افراد بهتر است به جای دادن پول، به سازمانهای متولی معرفی شوند.