مهدی مقدسی متخصص مغز و اعصاب و عضو انجمن ام.اس ایران در راستای کمبود برخی داروهای ام.اس اظهار داشت : امروزه داروهای ام.اس به اندازه کافی تولید و یا وارد می شود فقط در برخی موارد به دلیل مشکل ترخیص داروها و یا عدم توزیع به موقع ،بیماران، با کمبود برخی داروها مواجه می شوند. 

وی با اشاره به افزایش سهم پرداختی بیمار در داروهای تحت پوشش بیمه ام.اس ، تصریح کرد: داروهای ام.اس به دو دسته عام و خاص تقسیم می شوند که داروهای عام برای تسکین درد و آرامبخشی بوده و به صورت کامل تحت پوشش بیمه قرار دارند. 

مقدسی از تخفیفات مختلف سازمان ها برای داروهای خاص بیماران ام.اس خبر داد و افزود: برخی از تخفیفات داروهای ام.اس مستقیما با دفترچه نبوده بلکه بیماران با مراجعه حضوری به معاونت غذا و داروی محل سکونت خود 40تا 90 درصد می توانند از این تخفیفات بهره مند شوند. 

وی در ادامه گفت: علاوه بر این برخی مواقع سازمان های خیریه تخفیفات 30 تا 40 درصدی در اختیار بیماران گذاشته و یا حتی برخی شرکت ها تا قبل از قرار گرفتن دارو تحت پوشش بیمه تخفیفاتی را به این بیماران اختصاص می دهند. 

عضو انجمن ام.اس داروهای ایرانی را به دلیل ارزان بودن، پرمصرف تر از داروهای خارجی خواند و یادآور شد: برخی داروهای ایرانی اثربخشی همسطح داروهای خارجی داشته وبرخی نیز تاثیر کمتری بر درمان و یا پیشگیری دارند.