به گزارش پارس به نقل از آنا یک متخصص قلب و عروق، بزرگ شدن قلب را یک بیماری بسیار خطرناک دانست و گفت: توصیه می‌شود افراد به محض مشاهده علائمی مانند تنگی نفس، تپش قلب، درد سینه، تورم پاها و دور چشم و تجمع آب در شکم، به پزشک مراجعه کنند.
دکتر بابک حیدری اقدم اظهار کرد: کاردیومگالی به معنای بزرگ شدن قلب است که علل بسیار مختلفی دارد و از شایع‌ترین آنها می‌توان به نارسایی‌های قلبی، نقایص دریچه و رگ قلب، بیماری‌های عضله قلب، تنگی دریچه، ابتلا به برخی عفونت‌های ویروسی و بیماری‌های مادرزادی و هم چنین برخی بیماری‌های ریوی مانند آسم، برونشیت و آمبولی ریه اشاره کرد.
وی افزود: آمبولی ریه یا ایجاد لخته خون و چربی در ریه موجب افزایش فشار عروق ریه و در نتیجه بزرگ شدن قلب راست بیماران می‌شود.
این متخصص قلب و عروق با توجه به علائم بزرگ شدن قلب گفت: این بیماری موجب بروز علائمی مانند تنگی نفس، تپش قلب، درد سینه، تورم پاها و دور چشم و تجمع آب در شکم می‌شود.
حیدری اقدم با بیان اینکه درمان بزرگ شدن قلب به زمان مراجعه بیماران بستگی دارد، گفت: به بیماران توصیه می‌شود به محض مشاهده علائم سریعا به پزشک مراجعه کنند زیرا این بیماری بسیار خطرناک است. بر اساس نوع علت بروز می‌توان این بیماری را درمان کرد اما تاخیر در مراجعه موجب وخامت بیماری و سخت شدن روش درمان می‌شود.
این فلوشیپ فوق تخصصی آرتروپلاستی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بیماری بزرگ شدن قلب در تمام رده‌های سنی حتی در نوزادانی که با نقص مادرزادی متولد می‌شوند دیده می‌شود.
وی افزود: در مراحل ابتدایی بنا به دلایل بروز این بیماری به کمک دارو درمانی بهبود می‌یابد اما در برخی موارد پزشک ناچار است برای باز کردن دریچه قلب از روش جراحی و بالون استفاده کند و یا اگر سوراخی در قلب مشاهده می‌شود نسبت به درمان آن در اتاق جراحی اقدام کند.