به گزارش پارس به نقل از مهر، رئیس پلیس فتای استان بوشهر به هموطنانی که قصد کمک به زلزله زدگان دشتی دارند هشدار داد تا مراقب فرصت طلبان و کلاهبرداران باشند.

  سرهنگ جواد جهانشیری صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ در بوشهر با اشاره به برخی از تخلفات در فضای اینترنت، اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر و پس از زمین لرزه شهرستان دشتی، برخی از افراد سودجو در تلاش هستند تا از احساسات مردم سوءاستفاده کنند.

وی خواستار هوشیاری همه شهروندان در این زمینه شد و ادامه داد: کلاهبرداران همواره روش های جدیدی را برای سوءاستفاده از مردم و احساسات آنها به کار می گیرند و شگردهای جدید خود را در زمین لرزه دشتی نیز به کار گرفته اند.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر به برخی از این شگردها اشاره کرد و افزود: افراد سودجو و شیاد با ایجاد صفحات، وبلاگ ها و سایت های جعلی و همچنین قرار دادن آنها در فضای سایبری، قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

وی تصریح کرد: این افراد با استفاده از عناوین فریبنده و وابسته به موسسات خیریه و کمیته امداد و قرار دادن شماره حساب و آدرس های جعلی سعی در جلب اعمتاد مردم دارند.

جهانشیری با تاکید بر لزوم توجه به هشدارهای پلیس در این زمینه، خاطرنشان ساخت: شهروندان برای کمک به زلزله زدگان به ارگان های ذی صلاح مراجعه کرده و از پرداخت کمک از طریق اینترنت در این صفحات و وبلاگ ها خودداری کنند.

وی در ادامه بیان داشت: مردم در هنگام مواجهه با چنین موضوعاتی بلافاصله مراتب را در تماس با پلیس به صورت تلفنی و یا با مراجعه به سایت پلیس سایبر، اطلاع رسانی کنند تا برخورد لازم با افراد سودجو صورت بگیرد.