آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: آمریکایی ها در بحث برجام اصرار فراوان داشتند اما پس از آن درباره همه راه هایی که قرار بود باز کنند خدعه و نیرنگ کردند و تحریم ها را روی کاغذ برداشتند اما در عمل و از راه های دیگر همان مسیر خود را طی کردند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما هیچ گاه در برهم زدن برجام پیشگام نخواهد بود، گفت: مسئولان باید چارچوب ها را حفظ کنند و نکته بسیار مهمی که از برجام می‌توان فهمید تجربه ای است که علاوه بر تجربه های گذشته می‌توان از رفتار آمریکایی ها کسب کرد.
آیت الله آملی لاریجانی افزود: آمریکایی‌ها فشار می آورند که مسئله برجام را به بحث های دیگر مخصوصا در منطقه گره بزنند و آنها دنبال برجام‌های دیگر بودند و چون ناامید شدند به دنبال مسئله سازی جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند که مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.
رئیس دستگاه قضا گفت: در بحث حلب که جبهه مقاومت با تلاش پیش می رود امروز جدیدترین سلاح‌های آمریکایی‌ها به کار گرفته می‌شود و این نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها برای رسیدن به اهدافشان در منطقه از هیچ کمکی به تروریست‌ها دریغ نمی‌کنند و ادعای مبارزه با تروریست هم دارند.