به گزارش پارس ، کیارشی در گفت وگو با (ایسنا) ، با اشاره به میزان افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۲، افزود: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری رشد ۱۹ درصدی بودجه نسبت به سال گذشته را برای آموزش و پرورش لحاظ کرده که افزایش خوبی است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به افزایش ۲۵ درصدی حقوق معلمان، اعتبارات در نظر گرفته شده در آموزش و پرورش با مشکل و کسری مواجه می شود که قطعا در کمیسیون تلفیق مجلس، این موضوع مورد توجه قرار می گیرد.

وی درباره افزایش حقوق معلمان نیز گفت: این افزایش حقوق تابع قانون مدیریت خدمات کشوری است و بر این اساس کف آن برابر با ضوابط اجرایی دولت مشخص شده و سقف آن نیز هفت برابر این رقم است، اما حقوق معلمان هیچ وقت به این سقف نمی رسد.

کیارشی با بیان اینکه حقوق امسال معلمان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد، در پاسخ به حداقل و حداکثر دریافتی معلمان، اظهار کرد: این اعداد و ارقام باید محاسبه و مشخص شود.

وی درباره کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه مربیان بهداشت، گفت: آموزش و پرورش هرچه تخصصی تر می شود، به نیروی انسانی متخصص نیاز می یابد، بنابراین تنها محدود به یک حوزه نیست، اما با توجه به اینکه سقف استخدام ها محدود است، امکان جذب نیروی متخصص وجود ندارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش برای استخدام نیروهای متخصص تنها در قالب مجوزهایی که دولت صادر می کند، می تواند نیروی متخصص جذب کند که اخیرا تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان امکان جذب این نیروها وجود دارد.

به گفته کیارشی، برای تامین نیروهای متخصص در آموزش و پرورش، بر اساس رشته های مورد نیاز این پیش بینی در دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته و دانشجویان در این رشته ها جذب شده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش از تعادل خوبی در حوزه نیروی انسانی برخوردار است، خاطر نشان کرد: تلاش کردیم تا در کیفیت بخشی نیروی انسانی نیز حداکثر تلاش خود را به کار بگیریم و بزرگترین سیاست ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، تخصصی کردن نیروی انسانی است که از سال گذشته اجرای آن آغاز شده و در سال جاری نیز با شدت ادامه دارد. به این معنا که معلمانی که در رشته های تخصصی تحصیل کرده اند، در همان رشته تدریس خواهند کرد تا با دید تخصصی، خلاءهای موجود را جبران کنند.

پرداخت ۷۰ درصد از پاداش های پایان خدمت فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت ۷۰ درصدی پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته خبر داد و گفت: برای پرداخت مابقی پاداشها نیز در حال رایزنی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری هستیم.

به گفته کیارشی، سال گذشته ۲۸ هزار و ۸۰۰ فرهنگی در آموزش و پرورش بازنشسته شده اند.