ایرج حریرچی درمورد دو شغله بودن پزشکان در بخش دولتی و خصوصی گفت: الزاماتی وجود دارد و مطلوباتی هست و ما ادعا داریم وزارت بهداشت در دوره اخیر بعد از طرح تحول سلامت بالاتری افزایش را در میزان افرادی که تمام وقت هستند و دو شغله نیستند انجام داده است.

وی ادامه داد: از متخصصان جوان خواهش کرده‌ایم که تمام وقت باشند و فعالیت خصوصی نداشته باشند که در این زمینه از یک درصد و زیر یک درصد به صددرصد رسانده‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سایر افرادی هم که در بخش دولتی هستند درصد تمام وقتی‌شان را بالا برده‌ایم اکنون برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی 80 تا 85 درصد متخصص تمام وقت هستند و اکثر دانشگاه‌ها بیش از 50 تا 60 درصد است.

حریرچی ادامه داد: برای پزشکان عمومی و خانواده در روستا هم این کار را کرده‌ایم اما رقم مطلوب با اصلاح تعرفه باید باشد که هنوز حاصل نشده است.

وی افزود: امیدواریم بند 9 سیاست‌های کلی سلامت که جزء فنی را در بخش دولتی و خصوصی یکسان دیده است اگر حاصل شود مشکلات دو شغله حل می‌شود البته زمان زیادی می‌طلبد.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درمورد بازنگری قوانین نظام پزشکی گفت: این بازنگری درمورد نحوه نظارت و اعمال مدیریت بوده، نقطه‌نظراتی وجود دارد و مواردی که پس از تفاهم با سازمان نظام‌پزشکی می‌توانیم آن را ارائه دهیم.