امین حسین نقشینه در تشریح آخرین وضیع جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: امروز جمعه اکثر نقاط کشور آسمانی صاف همراه با تداوم گرما را خواهند داشت که این وضعیت از فردا با ورود جریانات خنک شمالی تغییراتی خواهد کرد.

وی ادامه داد: جریانات شمالی که باعث خواهد شد غرب سواحل دریای خزر و استانهای شمالی دچار رشد ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق بشوند، کاهش نسبی دما را برای اکثر نقاط کشور به دنبال خواهد داشت و تمامی مناطقی که در روزهای پایانی هفته افزایش دما را تجربه کرده‌اند یک تا سه درجه خنک تر می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این جریانات شمالی فردا و پس فردا کشور و به ویژه استانهای شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و شدت بارشهای پراکنده بیشتر در استان گیلان و سواحل خزر خواهد بود؛ این جریانات شمالی باعث خواهد شد تا دمای مناطقی نظیر استان تهران و خوزستان تا دو درجه کاهش یابد.

نقشینه از وزش باد شدید و توفان به همراه گردوخاک در استان سیستان و بلوچستان و به‌ویژه منطقه زابل خبر داد و گفت: طی سه روز آینده این وزش باد و گردوخاک موجب کاهش کیفیت هوا و کاسته شدن دید افقی خواهد شد.

وی ادامه داد: وزش باد و گردوخاک در مناطقی نظیر سمنان، جنوب استان تهران، قم، شمال اصفهان و مرکزی وجود خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت جنوب و جنوب غرب کشور نیز اظهار کرد: توده گردوخاک عراقی طی 72 ساعت آینده بازهم به کشور ما وارد خواهد شد و در کیفیت هوای استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بوشهر تاثیر می‌‌گذارد و ساکنان این مناطق را با آلودگی ناشی از گردوخاک و کاهش دید افقی مواجه خواهد کرد.