محمد اصغری با اشاره وضعیت جوی در استان های گردشگری در روزهای پایانی هفته گفت: هوای اراک تا اواسط هفته آینده صاف خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش دما در اردبیل ملموس است، گفت: از اوایل هفته آینده، افزایش ابر را در این شهر پیش بینی می کنیم.

اصغری افزود: مهمترین پدیده جوی در ارومیه در روزهای آینده، وزش باد است.

وی با اشاره به وضع جوی اصفهان تصریح کرد: رشد ابر در ساعات بعدازظهر ملموس خواهد بود که البته نکته مثبت این امر مانع شدن از گرمای طاقت فرسای دمای هوا در طول روز است.

این کارشناس هواشناسی، گرمترین روز اهواز را در یک هفته آینده پنج شنبه اعلام کرد و گفت: هوای اهواز از فردا طبق جریانات جنوبی، شرجی خواهد شد.

اصغری در ادامه به وضعیت هوای شهرهای ایلام، بجنورد و بندرعباس پرداخت و افزود: آب و هوای ایلام صاف و بجنورد با وزش باد همراه است همچنین در بندرعباس احتمال بارش در امروز و فردا است.

وی با بیان اینکه بوشهر غبارآلود است، گفت: احتمال وقوع بارش در این شهر پیش بینی می شود.

اصغری ادامه داد: گرد و خاک همچنان مهمان بیرجند و سیستان و بلوچستان خواهد بود.  همچنین وزش باد پدیده غالب در تبریز است که در روزهای آینده ممکن است شدید شود و تا روز جمعه روند افزایش دما در این شهر ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه هوای تهران گاهی نیمه ابری خواهد بود، گفت: شهرهای خرم آباد صاف، زاهدان همراه با گرد و غبار، زنجان نیمه ابری، سمنان همراه با وزش باد، سنندج گاهی نیمه ابری و شهرکرد همراه با وزش باد در ساعات بعدازظهر خواهد بود.

اصغری با بیان اینکه شهر رشت از جمعه بعدازظهر بارانی و خنک می شود، افزود: ساری و گرگان نیز از شنبه بارانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در شهرکرد وزش باد در ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود، گفت: همچنین در شیراز احتمال وقوع بارش در ساعات بعدازظهر پیش بینی می شود.

اصغری ادامه داد: وضع آب و هوای در شهرهای قزوین گاهی نیمه ابری، قم گاهی گرد و خاک و کرج شنبه و یکشنبه با وزش باد قابل توجه پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه وزش باد در کرمان نیز انتظار می رود، افزود: کرمانشاه با هوای نیمه ابری گاهی با وزش باد همراه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گرم ترین روز در مشهد را فردا اعلام کرد و گفت: در همدان نیز وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه قابل توجه است.

اصغری افزود: در یاسوج امروز و فردا احتمال بارش باران خفیف می رود.

وی در پایان گفت: در یزد نیز رویداد جوی قابل توجه مخصوصا وزش باد در ساعات بعدازظهر است.