به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، آیت الله محسنی گرکانی در نشست هیات عمومی دیوان عالی کشور، بیان کرد: مردم ولایت مدار ایران اسلامی در سالروز شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) ، عاشواری دیگری خلق کردند و چشم امید همه ما در روز قیامت کبری به شفاعت ایشان است.

رییس دیوان عالی کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری فرمودند. در حماسه سیاسی، راهبردها و الزاماتی وجود دارد که تحقق آن به وسیله مدیران ارشد نظام عملیاتی می شود و آنچه به مسوولان دستگاه قضایی ارتباط کاربردی دارد عبارت است از حماسه قضایی، حماسه عدالتی، حماسه اخلاقی و حماسه امنیتی.

وی با بیان این که « دستگاه قضایی و قضات کشور باید امسال این راهبردها را از مرز شعار عبور دهند و اجرای احکام عادلانه را تحقق بخشند تا اعتماد مردم مضاعف شود» خاطرنشان کرد: همه باید سپاسگزار نعمت ولایت اهل بیت باشیم که کشوری آرام و امن داریم. دشمنانی که برای براندازی نظام دینی و اسلامی ایران نقشه ها و توطئه های متعددی پیاده کرده اند، در همه عرصه ها ناکام شدند و ان شاءالله برای همیشه ناکام و رسوا خواهند شد.

محسنی گرکانی گفت: در این مقطع زمانی انتظار از مردم ولایت مدار کشور این است که با حضور حداکثری پای صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری چشم فتنه را کور کنند و امنیت را که بستر وحدت و هماهنگی است، بیش از پیش تقویت کنند.

وی اظهار کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری می توانند کارآمدی و توانمندی خود را بازگو کنند و خود را به مردم بشناسانند، ولی انتقاد از رقبا، شرعا و قانونا جایز نیست و خلاف بیّن بوده و شرعا حرام است. یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری در مورد تحریم ها اظهار کرده که بدون تردید می توانستیم تحریم های دشمنان را به کلی بی اثر و حذف کنیم که با آن مواجه نشویم یا اگر مواجه شدیم اقتصادمان به گونه ای باشد که به چالش کشیده نشود. من به این برادر عزیز و محترم عرض می کنم شما چرا این راه حل های خود را به دولت پیشنهاد نکردید که حتی اگر دولت آن را قبول نمی کرد امروز شما برنده واقعی بودید و بیان این سخنان پس از تحریم ها هیچ سود و فایده ای ندارد.