به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، محمد ریاضی اصفهانی در نشست خبری نوزدهمین کنگره سالیانه فارابی با اشاره به سرفصل های جدیدی که امسال در کنگره مطرح می شود اظهار داشت: هر سال روی محور خاصی در سمینار بحث و بررسی می شود که بیماری های مرتبط با شبکیه محور اصلی کنگره امسال فارابی است.

وی ادامه داد: بنا داریم تا متخصصان چشم را که از سراسر کشور بین ۸۰۰ تا هزار نفر هستند و در کنگره حاضر می شوند با درمان های جدید و به روز چشم آشنا کنیم که در نهایت به نفع بیماران و مردم است.

ریاضی اصفهانی تصریح کرد: استفاده از سلول های بنیادی در چشم پزشکی، روش های جدید پیوند قرنیه، استفاده از لیزر در درمان قرنیه، آخرین روش های درمان حدقه چشم، بیماری های گلوکوم، آب سیاه و التهاب لایه های داخلی چشم از مواردی است که به صورت بحث و تبادل نظر در سمینار فارابی مطرح می شود.

وی در مورد کاربرد تجهیزات به روز در درمان کم بینایی و نابینایی نیز گفت: کارهایی مانند کارگذاشتن چیپ در افراد نابینا نیازمند کار تیمی است و گروهی از متخصصان مختلف علوم پایه، مهندسی و طراحی چیپ که به چشم آسیب نزند در آن مشارکت دارند و اکنون در فاز آزمایشگاهی بر روی آن کار می شود.

نوزدهمین کنگره سالیانه فارابی از چهارم تا ششم اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می شود که ۱۴ امتیاز بازآموزی برای متخصصان چشم پزشک دارد.