محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این دانشگاه برای توسعه روابط بین المللی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌های متعددی با کشورهای متعدد امضا کردیم ولی عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه‌ها بسیار مهم است.

وی در همین زمینه افزود: قرار است شعبه دانشگاه علم و صنعت را در کشور عراق ایجاد کنیم که شرایط فراهم شده و ساختمان آن آماده است و در حال دریافت مجوزها هستیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: بین دانشگاه‌های ایران و آلمان نیز تفاهمنامه‌هایی منعقد شده که دانشگاه علم و صنعت رابط دانشگاه‌های ایران با آلمان است و قرار است دانشگاه مشترک این دو کشور در ایران راه‌اندازی شود.

برخورداری با اشاره به جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران گفت: دانشجویانی از اردن،‌ ترکیه و کشورهای دیگر در دانشگاه علم و صنعت مشغول به تحصیل هستند به طوری که 69 دانشجوی خارجی داریم و براساس برنامه راهبردی 5 ساله این تعداد باید به 300 نفر افزایش یابد.

وی درباره بودجه دانشگاه نیز گفت: سال گذشته 25 درصد بودجه دانشگاه تامین شد، بدهی‌های این دانشگاه به امسال ارجاع داده شد ولی امسال در سه ماهه گذشته تنها 25 درصد بودجه اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت به طرح ها کلان این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت موتور هواپیمای 150 نفره، خودروی ملی، قطار پرسرعت، امنیت شبکه و پروتزهای عصبی از طرح‌های کلان دانشگاه هستند، 15 درصد بودجه دانشگاه به پژوهش اختصاص یافته است، ولی بودجه طرح‌های کلان که در ابتدا خوب بود از سال گذشته کاهش یافته است.

برخورداری در پاسخ به سوالی در رابطه با برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت گفت: ما هیچ بحث غیر صادقانه‌ای نداریم و دلیلی برای این کار نیست، زیرا چیزی برای پنهان کردن نداریم. مدت‌ها است که دانشگاه علم و صنعت هیچ اردوی مختلطی برگزار نکرده و اردوهای گردشگری و فرهنگی این دانشگاه به صورت مختلط برگزار نمی‌شود.

رئیس دانشگاه  علم و صنعت گفت: البته بازدیدهای آموزشی داریم که مثلا اساتید، دانشجویان را به صورت کلاسی به بازدید از یک مرکز صنعتی می‌برند که این بازدیدها در چارچوب ضوابط انجام می‌شود، ولی مقررات اردوها شامل این بازدیدها نیست و جدا کردن دانشجویان دختر و پسر در این بازدیدها که صرفا جنبه آموزشی و پژوهشی دارد، امکان پذیر نیست.

وی گفت: البته با این وجود بازدیدها، تحت نظارت ناظر دانشگاه صورت می‌گیرد، ولی باز هم اعلام می‌کنیم اگر قرار است اینگونه بازدیدهای آموزشی و پژوهشی انجام نشود از سوی مراجع قانونی به ما ابلاغ کنند تا بازدیدهای پژوهشی آموزشی را هم لغو کنیم.