حسن پلارک گفت: با تشکیل ستاد اربعین، کمیته‌هایی تشکیل شد تا وظایف هر دستگاه بصورت مجزا پیگیری شود که یکی از مهمترین کمیته‌ها، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی است.

وی افزود: این کمیته تشکیل شد تا هم بتوانیم کمک‌های مردمی را هدایت کنیم و هم هیأت‌ها در عتبات سامان بگیرند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات به موضوع اسکان زائران نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ظرفیت اسکان و پذیرایی از 350 هزار زائر وجود داشت که امسال با اقدامات صورت گرفته به 700 هزار نفر می‌رسید.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال میلیونی زائران از کنگره عظیم اربعین در سال‌های گذشته و پیش‌بینی افزایش آن در سالجاری، تصمیم گرفته شد امسال نیز با توان بیشتری به یاری مردم عزیز عراق بشتابیم.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین افزود: برای امسال هدف‌گذاری شده است تا ظرفیت اسکان و پذیرایی موکب‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای دولتی داوطلب برای خدمت به زائران دو برابر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ستاد مرکزی اربعین حسینی به‌منظور جلوگیری از اتلاف منابع و هدر رفت کمک‌ها و نذورات تصمیم بر متمرکز کردن امور دارد افزود: بر این اساس مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه مراسم اربعین به ستاد بازسازی عتبات عالیات واگذار شده است.

پلارک گفت: خیران، ناذران و هموطنان عزیزی که تمایل به مشارکت در پذیرایی از زائران اربعین حسینی امسال را دارند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ویژه‌ این مراسم به شماره 1040 نزد بانک ملی قابل پرداخت در سراسر کشور، واریز نمایند.

به گفته وی، استانداران نیز موظف شده‌اند تا امکانات بیشتری را بری اربعین آماده کنند البته نه از منابع دولتی بلکه از منابع و کمک‌های مردمی.

رئیس ستاد بازسازی عتبات همچنین در مورد حضور زائران در عراق گفت: سیاست کلی این است که ما هیچ مانعی برای اعزام زائران نداشته باشیم و تنها مقرر شده تا اعزام‌ها بصورت قانونی و با ویزا انجام شود.