به گزارش پارس به نقل از ايرنا، ابراهیم رضایی بابادی در جلسه ستاد اربعین حسینی افزود: تلاش برای فراهم ساختن زمینه های لازم برای تسهیل در انتقال زائران در ایام اربعینی حسینی به کشور عراق یک کار بسیار مهم است که ما در استان تلاش خواهیم کرد شرایط خوبی برای انتقال زائرین فراهم شود.

وی بر برنامه ریزی لازم برای استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های لازم در استان برای انتقال زائرین تاکید کرد و اظهار داشت: بزودی سیاست های کشور در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی و انتقال زائرین از داخل کشور به عراق تعیین و ابلاغ می شود که ما تلاش خود را بکار خواهیم گرفت که مرز سومار برای این ایام به عنوان یک مرز مهم با دارابودن شرایط ایده آل شناخته شود.

استاندار کرمانشاه گفت: شناخته شدن استان کرمانشاه برای انتقال زائرین یک فرصت است که برای این موضوع باید از تجربیات سال گذشته و همچنین توان مدیریتی استان استفاده شود.

رضایی بابادی گفت: مسوولیت ستاد اربعین حسینی در استان کرمانشاه با جعفر همتی مشاورعالی استاندار است.

مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: برای تسهیل در انتقال زائرین به عتبات عالیات در مراسم اربعین حسینی، تاکنون کمیته های حمل و نقل و سوخت، اسکان، درمان، فرهنگی، خدمات عمومی و کمیته بخش سیار تشکیل شده است.

همتی افزود: در تلاش هستیم تا مرز سومار در کنار مرزهای مهران، شلمچه و جذابه در اربعین امسال برای تردد و انتقال زائرین به عتبات عالیات نقش مهمی ایفا کند.

وی گفت: ما همه تمهیدات لازم را برای انجام این موضوع اتخاذ خواهیم کرد اما مسئله اصلی به آن طرف مرز در روزهای نزدیک به اربعین دارد که چه شرایطی در آن جا ایجاد شود.

مرز خسروی با ظرفیت تردد روزانه 10 هزار زائر حدود دو سال است که به دلیل ناامنی های داخل عراق تعطیل شده است.