مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جریان جلسه غیرعلنی روز یکشنبه، ضمن تشکر از دولت بابت پیگیری مساله فیش های حقوقی، تاکید کرد: در عین حال اگر رسانه ها به سراغ خانه ها،‌ خودروها و تفریحات غیرمتعارف برخی مسئولان بروند، خواهیم دید که موارد بسیار دیگری در این حوزه قابل پیگیری است.

شاکری از شهرداری تهران درخواست کرد درباره موضوع فیش‌های حقوقی و سلامت مالی و اقتصادی مدیران شهری در سازمان ها، شرکت ها و مناطق گزارشی به شورا ارائه کند.

وی همچنین در واکنش به اعتراض اسماعیل دوستی درباره پرداختن به موضوع فیش های حقوقی غیرمتعارف و توطئه خواندن افشای فیش ها، گفت: مجلس، دولت، قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام همگی به دنبال کشف حقیقت هستند و قانون کشور حکم می کند که مشخص شود ثروت های هنگفت از کجا آمده است. شما هم نترسید از اینکه مردم نیز در این قضیه که به نوعی هجوم به ارزشهاست ورود و نظارت کنند.

شاکری با تاکید بر اینکه قطعا مقصود و منظور هر کسی که اعتراض می کند،‌ زیر سوال بردن همه چیز نیست، در عین حال گفت: مردم باید در جریان مسئولانی که حقوق ها و خودروها و تفریحات غیرمتعارف و آن چنانی دارند قرار بگیرند و بدانند در کجا زندگی می کنند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه اظهار کرد: آیت الله سیستانی در یکی از دیدارها تذکری داده بوده و گفته بودند خجالت می کشم از روحانیونی که از خانه های اشرافی خارج می شوند. همه ما باید به این مسائل توجه کنیم. اصولگرا و اصلاح طلب نیز فرقی نمی کند.ننگ بر هر کسی که بخواهد از ارزش ها عبور کند و به انقلاب ضربه بزند.

بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران،  وی در بخش دیگر از سخنانش به پدیده ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و گفت: اصلاح این ولنگاری نیازمند فعال کردن بخش های فرهنگی است. به عنوان مثال اگر از بستر داستان های خوب به فیلمنامه های اقتباسی برسیم، سیمای جمهوری اسلامی حتما می تواند یک تحول جدی در این حوزه ایجاد کند.

شاکری ضمن تقدیر از برنامه های ارزشی شبکه افق سیما که با هدف روشنگری برای مردم تولید و پخش می شود، گفت: اخیرا برنامه ای از این شبکه پخش شد که بشرستیزی مشمئزکننده آمریکا را به تصویر کشید و به موضوع استفاده از اورانیوم ضعیف شده به عنوان یک ماده سرطان زای خونی در فلوجه پرداخت که کودکان،‌ سالمندان و اقشار مختلف را هدف گرفته است. ما باید این موارد را بر سر دست بگیریم تا برای مردم روشنگری شود.