مرتضی براری اظهار داشت: با 8 برابر شدن پهنای باند اینترنت کشور طی 3 سال اخیر مصرف اینترنت بیشتر شده و در نتیجه نیاز به ابزارهای استفاده از اینترنت در کشور افزایش یافته است.

معاون مجلس و امور استان‌های وزارت ارتباطات افزود: در ابتدای دولت یازدهم تعداد اسمارت فون‌ها (گوشی هوشمند) در کشور 8 میلیون دستگاه بود که با گذشت 3 سال اکنون به 40 میلیون دستگاه رسیده است.

براری ادامه داد: بازار تلفن همراه هوشمند در ایران سالانه 10 میلیون دستگاه رشد دارد که معادل 10 هزار تا 15 هزار میلیارد تومان است.

معاون مجلس و امور استان‌های وزارت ارتباطات افزود: علاوه بر این در ابتدای دولت یازدهم 3.5 میلیون پورت فعال ADSL (اینترنت پرسرعت) در کشور وجود داشت که اکنون این تعداد به10 میلیون پورت رسیده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: با توجه به این آمار، بازار مناسبی برای تولید تجهیزات مودم ADSL (اینترنت پرسرعت) و گوشی هوشمند تلفن همراه در ایران وجود دارد و نیاز جدی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه هایی که در دیگر صنایع مانند صنعت خودرو برای تولید مشترک ویژه بازار هدف داخل و کشورهای منطقه امضا شده، پیشنهاد کرد در صنعت ICT و در بخش تجهیزات ADSL و گوشی هوشمند تلفن همراه نیز بخش خصوصی ایران می تواند با صنعت موبایل شرکت هایی مانند هواوی، سامسونگ، اچ‌تی‌سی در بازار بزرگ کشور ورود پیدا کند.