شکیبا محبی‌تبار افزود: سلامت زنان به عنوان همسر و مادر در خانواده رکن اصلی سلامت خانواده است و سلامت همه اعضای خانواده به سلامت مادر وابسته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در راستای سلامت زنان افزود: اگر این زن برای برنامه‌ریزی سلامتی، سواد لازم را داشته باشد، می‌تواند سلامت خانواده را یک قدم جلو برد. برنامه‌ریزی برای حمایت‌های تغذیه‌ای، حمایت از زوجین نابارور، اطلاع‌رسانی، بالابردن سطح دانش زنان و دختران در زمینه حفظ باروری، بررسی ابعاد حقوقی و قانونی درمان‌های ناباروری، بررسی ابعاد فقهی مسائل زنان و درمان ناباروری با کمک شورای فقهی در قم و بالابردن سطح اطلاعات زنان و خانواده در زمینه بهداشت و طب پیشگیری، بخشی از اقدامات است که در مورد آن‌ها رایزنی شده است.

محبی تبار اضافه کرد: جمعیت به عنوان یکی از سیاستهای اصلی در وزارت بهداشت مطرح شده است و در همین راستا طرح ارائه مکملهای غذایی به مادران در سنین باروری و حمایت از زوجین نابارور اجرایی شده است.

همچنین در این نشست، صدیقه حجازی مدیرکل امور بانوان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه این سازمان در بیش از ۸۰ نقطه دنیا نمایندگی دارد افزود: در کشورهایی که نمایندگی نداریم از طریق سفارتخانه های کشورمان اقدامات فرهنگی را پیگیری می کنیم زیرا ذهنهای جستجوگر در غرب به دنبال حل مسایل خود به شیوه دیگری هستند و به همین دلیل به دنبال اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی آماده اند.

وی اضافه کرد: بالاترین رشد اسلامگرایی در غرب پس از انقلاب اسلامی به وجود آمد و حتی رشد حجاب در میان تازه مسلمان شده و مسلمانان غربی بسیار چشمگیر است زیرا مشاهده کردند زنان ایرانی با حفظ هنجارهای دینی در عرصه اجتماع موفقیتهای چشمگیری را کسب کرده اند. این یک مدل بی بدیل در جهان است به همین دلیل دولتهای غربی که خود را مهد دموکراسی می دانند بدترین قوانین ضد حقوق بشری را علیه حجاب تدمین کرده اند و حتی از حق آزادی ادیان که در متن اسناد سازمان ملل آمده است تعدی می کنند.