گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام ابوالحسن ابوترابی فرد در اولین اجلاس رؤسای ثبت احوال کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: امروزه افزایش سطح همگرایی و همکاری دولت های دوست نقش مهم و کلیدی در هم افزایی توان ملت ها فراهم و بسترها را برای آرمان های بلند مهیا می کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: در شکل گیری نهادهای فرامرزی و تحکیم پیوندهای فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی باید حرف اول را در جهان امروز بزنیم و این پیام روشن قرآن کریم است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چرا کشورهای اسلامی پراکنده اند و آن گونه که در انتظار قرآن کریم است در کنار یکدیگر نیستند.

وی خاطر نشان کرد: قدرت های پوشالی در جهان وجود دارد اگر سرنوشت اسلام به دست نظام سلطه رقم زده شود آنها فقط به مصلحت خویش می اندیشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: غرب و آمریکا اتحادیه اروپا را هم نمی پذیرد؛ آمریکا به آینده ای فکر می کند که یک اروپای تجزیه شده را داشته باشد.

ابوترابی فرد تأکید کرد: امت اسلام در صورتی که در کنار هم باشند از منافع خود حمایت می کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد به دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: دولت الکترونیک آینده ای است که باید به سرعت به سمت آن حرکت کنیم و کارت ملی هوشمند کلید ورود به این دولت است.

وی افزود: تجربه ارزشمند ایران در ارائه کارت های هوشمند می تواند فراروی سایر کشورها نیز قرار بگیرد و از تجربه های سازمان ثبت احوال کشور استفاده کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران قبل از هر ایده ای به افزایش تعامل و وحدت بین سایر مسلمان های جهان می اندیشد. ما اگر به دنبال دستیابی به علم و فتح قله ها و قله های علوم نوین هستیم و برای آن است که بتوانیم از ظرفیت های علمی خود برای امت اسلام بهره ببریم.