الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور امروز شورای شهر به بازدیدهای اخیر خود از منطقه ۱۷ شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه این منطقه از چالش های بسیاری برخوردار است که عدم  رسیدگی به آن در طول چند سال گذشته آرامش را از شهروندان این منطقه سلب کرده است.

وی مهمترین مشکل قابل ذکر در این منطقه را خط ریلی راه آهن تهران - تبریز ذکر کرد و یادآور شد: اگرچه انتقال این خط به زیرزمین، آلودگی صوتی را کاهش داده اما متاسفانه سایر معضلات و مشکلات ناشی از آن به قوت خود باقی است.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران با بیان اینکه عرصه آزاد شده در این بخش به دلیل عدم رضایت راه آهن برای واگذاری آن به شهرداری چندین سال است رها شده افزود: آسیبهای اجتماعی ناشی از این فضای بی دفاع شهری درحالی است که شهرداری تهران به کرات برای تبدیل آن به فضای ورزشی و تفرجگاهی اعلام آمادگی کرده است.

راستگو با اشاره به اینکه عرصه آزاد شده به دلیل قرارگیری در بطن شهر از قابلیت تبدیل به محیط مناسب گردشگری و تفریحی برخوردار است، تصریح کرد: این پتانسیل عظیم به دلیل نبود عزم جدی و لازم از سوی مدیریت راه آهن نه تنها ثمری نداشته که به دلیل تجمع افراد کارتن خواب و معتاد امنیت را از مردم سلب نموده است.

وی با اشاره به اینکه وزش ملایم ترین بادها امروز گرد و خاک را میهمان ناخوانده شهروندان این منطقه ساخته افزود: آزار و اذیت ناشی از این خط راه آهن تنها منحصر به منطقه ۱۷ نیست بلکه شهروندان منطقه ۱۸ نیز به دلیل قرارگیری حدود ۶ کیلومتر از این خط ۱۰ کیلومتری در این منطقه متحمل رنج های بی شماری هستند که موارد اشاره شده تنها بخشی از معضلات منعکس شده آنهاست.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه حل این معضلات با توجه به عدم تنفیذ اختیارات از سوی راه آهن به شهرداری از حوزه وظایف و توان مدیریت شهری خارج است، گفت: تاکنون بارها و بارها شهرداری تهران با توجه به مراجعات مکرر مردمی مبنی بر حل مشکلات ایجاد شده درخواست مذاکره با راه آهن را داده اما واقعیت آنست که خواست و مذاکره یک طرفه هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید.

راستگو افزود: امیدوارم با حضور رییس سازمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران به شورای شهر تکلیف این دو منطقه روشن شود.

 با نامگذاری احساسی و ناگهانی معابر با کمبود خیابان مواجه خواهیم شد

وی همچنین در ادامه به پیشنهاد یکی از اعضای شورا مبنی بر تغییر نام خیابان حجاب و دانشگاه به نام شاعر معاصر مرحوم حمید سبزواری اشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی مواقع بلافاصله پس از مرگ برخی نام آوران، مشاهیر و بزرگ مردان علمی، ادبی و سیاسی کشور شاهد تغییر یک دفعه، احساسی و ناگهانی نام خیابان ها و معابر به نام آنها هستیم و این درحالی است که صرف نظر از سردرگمی مردم در گذشته برای این نامگذاری ها جلسات کارشناسی صورت گرفته است.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در پایان با بیان اینکه درصورت تداوم این رویه اتخاذ شده با کمبود خیابان در تهران مواجه خواهیم شد افزود: قطعا نامگذاری معابر به نام مشاهیر با توجه به زنده ماندن یاد و خاطره این افراد و الگوبرداری شهروندان از سبک زندگی این عزیزان اقدام مناسبی است که البته برنامه ریزی و دقت در این امر لازم است.