سید محمدهادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی وسازمان های مردم نهاد با اشاره به آمار رو به رشد طلاق در کشور گفت: اعداد و ارقام نشان دهنده این است که متاسفانه به صورت میانگین از هر 4 ازدواج صورت گرفته در کشور یک مورد به طلاق منجر می شود.
وی افزود: در نمونه های سنجش شده افرادی که قبل از ازدواج مشاوره داشته‌اند نسبت متارکه در آنها کمتر از افراد دیگر است به همین دلیل در جلسات ستاد آسیب‌ها و شورای عالی کشور این موضوع مورد تاکید قرار گرفت تا ساز و کاری برای مشاوره قبل ازدواج زوجین جوان فراهم شود.
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد ضمن تاکید بر لزوم مشاوره قبل و بعد از ازدواج عنوان کرد: مشاوره بعد از طلاق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که طلاق پایان زندگی نیست و باید ازدواج بعد از طلاق هم داشته باشیم.
ایازی با بیان اینکه نهادهای مختلف در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی پس از طلاق نقش دارند، ادامه داد: دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد، قوه قضاییه، سازمان بهزیستی، وزارت رفاه و وزارت بهداشت از جمله نهادهای درگیر در این امر هستند که از این میان شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد مسئول است و دستگاه‌های دیگر باید برای حل این آسیب اجتماعی به آن یاری رسانند.