محسن پیرهادی درباره ارائه لیست اموال اعضای شوراها، اظهار داشت: باید به تکلیف قانونی عمل کرد؛ اگر قانونگذار از عنوان داوطلبانه برای ارائه لیست اموال استفاده کند بنده جزو افرادی هستم که نسبت به انجام آن اقدام خواهم کرد در غیر این صورت اقدام داوطلبانه اعضای شورا ممکن است مورد پذیرش مرجع حقوقی قرار نگیرد و لیست اموال بررسی نشود.

وی ادامه داد: تشخیص ضرورت ارائه لیست اموال با قانونگذار است که در این صورت باید نسبت به اعلام لیست اقدام شود در واقع باید به تکلیفی که قانونگذار تعیین کرده عمل کنیم.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درباره اینکه با توجه به ابراز تمایل اعضای شورای شهر برای تحقق این امر جای پیگیری این موضوع از سوی شورا وجود دارد یا خیر، گفت: کسی که مسئولیت قانونی برای تشخیص این موضوع را دارد باید تحقق آن را رسیدگی کند در غیر این صورت موضوع تنها یک بحث رسانه‌ای است.

وی درباره اینکه رسانه‌ای کردن این موضوع به وقوع آن کمک می‌کند، اظهار داشت: انجام این کار خوب است اما نباید موضوع به دستاویزی برای ژست گرفتن افراد تبدیل شود. مطئمن باشید اگر از افرادی که در جمع‌آوری اموال نامناسب عمل کرده‌اند این پرسش مطرح شود که حاضرند لیست اموال خود را ارائه دهند یا خیر پاسخ مثبت است؛ این دسته از افراد علاقمند هستند که مورد این پرسش قرار گیرند تا خود را در زمره پاکدستان قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنابراین تکلیف نهایی را باید قانون مشخص کند، زمانی که ارائه لیست اموال توسط این دسته از مسؤلان الزامی شود باید در اسرع وقت آن را عملی کرد واگر فردی اموال نامشروع به دست آورده مورد برخورد قانونگذار قرار گیرد با این حال معتقدم رسانه‌ای کردن موضوع کمکی به زودتر انجام شدن آن نمی‌کند.