مهرداد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس در خصوص شناسایی عاملان آتش‌سوزی جنگل‌های پاسارگاد، اظهار داشت: 3 تن از دامداران منطقه به عنوان عاملان آتش سوزی در جنگل های پاسارگاد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: شب هجدهم خرداد ماه دامداران حاضر در منطقه که اقدام به روشن کردن آتش می کنند، موفق به کنترل آن نمی شوند و این موضوع منجر به افزایش وسعت آتش سوزی در جنگل‌های تنگه خرسی پاسارگاد می شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس بیان داشت: دخل و تصرف، تخریب منابع طبیعی و عدم اطلاع رسانی و فرار این افراد از صحنه‌ آتش‌سوزی جرم بوده و به قطع یقین طبق نظر مراجع قضایی به پرداخت جریمه و تحمل حبس محکوم خواهند شد.
بوستانی تصریح کرد: بخش حفاظت و حراست منابع طبیعی همزمان با آتش‌سوزی به بررسی همه جانبه در جهت علت یابی آتش سوزی پرداخته و به 8 نفر مضنون شده بود که با بازجویی، این تعداد به 6 تن و در نهایت به 3 نفر رسید.
گفتنی است؛ جنگل‌های پاسارگاد در منطقه تنگه خرسی با درختان 200 الی 500 ساله از چهارشنبه 18 خرداد ماه به مدت 72 ساعت طعمه حریق شده و حدود 3 هزار هکتار از عرصه جنگلی و 750 هکتار از زیستگاه‌ گونه در حال انقراض خرس قهوه‌ای در آتش سوخت.