به گزارش پارس به نقل از فارس اکبر میرشکار در نشست خبری خود با اشاره به اینکه مجموعه امداد در سال گذشته علی رغم مشکلات اعتباری که بر بدنه نظام حاکم شده بود توانست با حمایت خیرین خدمات خوبی را به خانواده های تحت پوشش ارائه دهد، اظهار داشت: یکی از برنامه های حوزه فرهنگی در سال گذشته ارائه مشاوره به خانواده های تحت پوشش بود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۱ بیش از ۴۶۰ مشاور متخصص به بیش از ۶۵۰ هزار نفر خدمات مشاوره فردی و گروهی ارائه کردند.

میرشکار بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۷ کلینیک مشاوره با حمایت خیرین و کمیته امداد در استان های مرکزی، فارس، اردبیل، قم، تهران، قزوین و تبریز راه اندازی شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: علاوه بر ارائه برنامه های مشاوره، کمیته امداد در بخش های دیگر نیز از جمله ارائه برنامه های آموزشی رشد محسوسی را نسبت به سال های گذشته داشته باشد به طوری که این آموزش ها در بخش های مختلف از جمله پیشگیری از اعتیاد، ارائه آموزش به دختران در آستانه ازدواج بود.

میرشکار خاطر نشان کرد: آموزش برای زنان سرپرست خانوار، خدمات سوادآموزی، پرداخت جهزیه و… از دیگر برنامه های کمیته امداد در سال گذشته بود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: در بخش تحصیلی نیز در سال گذشته خدمات خوبی به دانش آموزان و دانشجویان ارائه شد که در بخش دانش آموزی با حمایت خیرین و همچنین از محل درآمد جشن عاطفه ها خدمات خوبی به این گروه شد.

وی تصریح کرد: بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بخش تحصیلی دانش آموزان هزینه شد که این رقم در بخش های مختلف از جمله تهیه لوازم تحریر و کتب درسی برگزاری کلاس های کنکور هزینه شد.

وی ادامه داد: در بخش دانشجویی نیز بیش از ۱۰۵ هزار دانشجو از خدمات مجموعه امداد استفاده کرده اند به طوری که ۲۲ هزار نفر در دانشگاه آزاد، ۴۵ هزار نفر در دانشگاه پیام نور و مابقی در دانشگاه های دولتی از خدمات تحصیلی رایگان کمیته امداد در سال ۹۱ بهره مند شدند.

وی ادامه داد: در بخش اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سال گذشته کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر معرفی شد به طوری که تمامی دانش آموزان، دانشجویان به همراه خانواده هایشان از مراکز و کانون های دائمی و فصلی کمیته امداد بهره مند شدند.

میرشکار تصریح کرد: برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری ویژه دانش آموزان و دانشجویان کمیته امداد بخش دیگری از برنامه های ارائه شده در سال گذشته بود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: اعزام سالمندان به اماکن زیارتی بخش دیگری از خدمات مجموعه امداد در سال گذشته بود که بیش از ۲۶ هزار سالمند با حمایت خیرین به اردوهای زیارتی (مشهد الرضا) اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۶۰ میلیارد تومان در بخش فرهنگی کمیته امداد هزینه شد که امیدواریم در سال جاری نیز با حمایت دولت اعتبارات خوبی برای مجموعه امداد و به خصوص اجرای برنامه های فرهنگی پیش بینی شود.

میرشکار تصریح کرد: از ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه شده در سال گذشته ۷۵ درصد از سوی دولت و مابقی از سوی کمیته امداد و کمک های مردمی تأمین شد.

میرشکار در ادامه به برخی از برنامه های پیش بینی شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: بومی سازی شیوه های محتوایی آموزشی، اجرا نمودن پیوست فرهنگی خدمات امداد، تدوین شاخص های سبک زندگی دینی در بین خانواده های تحت پوشش، توسعه خدمات مشاوره و آموزش خانواده، بستر سازی جهت جذب حداکثری مشارکت های مردمی در بخش فرهنگی، برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه دانش آموزان تحت پوشش و توسعه دامنه نفوذ خدمات فرهنگی از حیث تعدد و تنوع مخاطبین بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای سال ۹۲ است.